כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קרב בין בתי החולים שיבא ונהריה על מנהל המחלקה הנוירוכירורגית פרופ' סוסטיאל

סוסטיאל, שהקים את המחלקה בנהריה, זכה לפני חצי שנה במכרז לניהול המחלקה בשיבא. השבוע סיכם עם מנהל נהריה על חזרתו, ובשיבא לא מתכוונים לתת לו ללכת בקלות

פרופ' ז'אן סוסטיאל. צילום ארכיון themarker: רוני אלברט
פרופ' ז'אן סוסטיאל. צילום ארכיון themarker: רוני אלברט



הקרב על מנהל המחלקה: מאבק מר פרץ היום (ד') בין הנהלת המרכז הרפואי לגליל בנהריה לבין הנהלת המרכז הרפואי שיבא - על לבו של הנוירוכירורג ומנהל המחלקה פרופ' ז'אן סוסטיאל, כך נודע ל-TheMarker.

סוסטיאל הקים לפני ארבע שנים את המחלקה הנוירוכירורגית בנהריה, ולפני חצי שנה זכה במכרז פומבי יוקרתי לניהול המחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים שיבא בתל השומר. מאז עזיבתו לא מונה לו מחליף בנהריה, ובתקופה האחרונה ניהל סוסטיאל מגעים עם מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, לגבי חזרתו למחלקה.

בימים האחרונים סוכם סופית בין סוסטיאל לבין ברהום על חזרתו לנהריה ותחילת עבודתו שם החל מה-1 במאי. ואולם, ההודעה התקבלה בשיבא בהלם: סוסטיאל זכה במכרז היוקרתי רק לפני זמן קצר, וגבר על מתמודדים אחרים, חלקם מתוך המחלקה בשיבא. לפחות אחד מהמועמדים שהתחרו בו, ד"ר שגיא הר נוף שהיה מועמד מוביל לניהול המחלקה, עזב את שיבא לטובת ניהול המחלקה בבילינסון.

כדי לשמור את סוסטיאל בשיבא, מנסה הנהלת שיבא ליצור מודל של שיתוף פעולה בין שני בתי החולים שיאפשר לסוסטיאל להישאר בשיבא ולנהל בסוג של "שלט רחוק" את המחלקה בנהריה. בנהריה, מנגד, לא מתכוונים לוותר על חזרה מלאה של סוסטיאל לבית החולים. בימים הקרובים, מכל מקום, צפויים הצדדים להגיע לסיכום בנושא.

מנהל המרכז הרפואי נהריה, ד"ר מסעד ברהום, אמר כי ״אני מברך על חזרתו של פרופ׳ סוסטיאל שהקים את המחלקה. מדובר באדם ובאיש מקצוע משכמו ומעלה. זו בשורה חשובה ומשמחת למרכז הרפואי ולכל הקהילה בגליל״.

משיבא נמסר: "פרופ' סוסטיאל הביע דאגתו למחלקת הנוירוכירוגיה במרכז הרפואי לגליל ממנה הגיע. הוחלט לבחון דרך לשיתוף פעולה בין שיבא למרכז רפואי לגליל בתחום הנוירוכירורגי".

סוסטיאל עצמו אמר כי "העניין נמצא בדיון בין שיבא למרכז רפואי לגליל, החווה קשיים סביב המחלקה הנויכירורגית. קשה להרחיב מעבר לכך בשלב זה".
בתי חולים ז'אן סוסטיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד