י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי מגיב לתיעוד הילדים המכים מאמש

השר אריה דרעי גינה את הסרטון בו נראים ילדים מכים נערה בלבוש חילוני שעברה בהפגנת "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית": "המראות של חבורת צעירים תוקפת באלימות אישה הן קשות, עצובות ומצערות מאד. הנחמה היחידה שלי היא שבני התורה הספרדים לא השתתפו בהפגנה ונשמעו לדעת חכמי התורה"

אריה דרעי ויאיר לפיד, פלאש90
אריה דרעי ויאיר לפיד, פלאש90

שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר (רביעי) לעצרת המחאה שנערכה אמש בירושלים על ידי 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי', ואמר כי הוא מתנחם בכך שבני התורה הספרדים נעדרו מהמקום ולדבריו "שמעו לדעתם חכמי התורה".

דרעי בחר לגנות את המקרה הקשה, בעקבות התיעוד שהתפרסם אמש בערוץ 2, בו נראים ילדים בחורים ואברכים זועקים לעבר צעירה שנקלעה למקום, כשילדים ובני נוער יורקים עליה, בועטים בה ודוחפים אותה. "המראות של חבורת צעירים תוקפת באלימות אישה הן קשות, עצובות ומצערות מאד. הנחמה היחידה שלי היא שבני התורה הספרדים לא השתתפו בהפגנה ונשמעו לדעת חכמי התורה", הגיב דרעי.

גם ח"כ יאיר לפיד ניצל את ההזדמנות בו בני הציבור החרדי מוצגים כמי שמכים נשים, התייחס לתיעוד והבהיר כי מדובר בקומץ שרוב הציבור החרדי מתנער ממנו: "על ראש הממשלה להורות לרשויות החוק לנהוג בתקיפות ובמהירות. לחקור, לעצור, להעמיד לדין". לפיד הוסיף כי "זה ייגמר רע, השאלה היחידה היא מתי. הקמפיין האלים נגד גיוס החרדים עולה בכל פעם מדרגה, ובכל פעם המדינה שותקת. בפורים היו אלו בובות של חיילים שנתלו במאה שערים. שלשום הותקפו נשים ושוטרים".

לדבריו, "הטירוף העברייני הזה אינו חלק מהוויכוח הלגיטימי שמתנהל בין חרדים לחילונים. רוב מוחלט של החרדים מתנגד לו, ומזועזע ממנו. כל מה שרוצים המסיתים הוא לגרור למאבק את כל המגזר החרדי שאינו מסכים עם דרכם הקיצונית. כולנו, חילונים וחרדים, צריכים לגלות איפוק וחוכמה כדי לא לתת להם את מבוקשם".

"אלא שגם שתיקתה המבישה של הממשלה אינה יכולה להמשך. לא כשצה"ל, חייליו ומפקדיו מותקפים בכל יום באופן בוטה כל כך. לא כשמשווים בראש חוצות את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית. המטורפים הצווחים "עברנו את היטלר נעבור גם אתכם", מתעלמים מן העובדה שצה"ל הוא הדבר היחיד העומד בינם לבין היטלר הבא. למול האלימות הגואה צריכה להיות התייצבות ערכית בהירה, חד משמעית, של ראש הממשלה, של בכירי שריו, של ראשי המפלגות החרדיות, של הפרקליטות והמשטרה. עבריינים אלימים אינם יכולים לצאת פטורים מעונש, אחרת החברה תתפרק. הסתה לרצח אינה יכול להינות מחסינות פוליטית", הוסיף לפיד.

דרעי לפיד הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד