א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הפתעה • מוזס: "לא פוסל ישיבה בקואליציה עם לפיד"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר היום כי הוא לא פוסל ישיבה בקואליצה עם יאיר לפיד במידה ותהיה הבכמה על קווי היסוד • מוזס גם גינה את הכרזות שנישאו אמש בעצרת 'העדה-הפלג' בירושלים ואת האלימות הפרועה מצד ילדים כלפי צעירה חילונית, לאחר העצרת

מוזס ולפיד בכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מוזס ולפיד בכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מריחים בחירות? גם הפגישה שנערכה הבוקר (רביעי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון לא הביאה עמה בשורה. ריח הבחירות לא פג והוא מרחף מעל כל פינה – למרות התנגדותם הנחרצת של מרבית מהשרים ובעיקר של ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני.

המפלגות החרדיות חוששות מאוד מבחירות, זאת בעיקר לאור הסקרים ששוב ושוב מעניקים לח"כ יאיר לפיד כוח מפתיע, מה שמעלה לשולחן הדיונים והפרשנויות את השאלה: האם החרדים ישבו בממשלה אחת עם לפיד? ליצמן בוודאי ישיב שלא, אולם חבריו, משמיעים זמירות אחרות.

הבוקר, יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס, לא היסס ואמר בראיון למנדי ריזל ברדיו 101.5: "לא, אני לא פוסל. בפוליטיקה לא פוסלים אף אחד. בפוליטיקה צריכים לשבת ולדון מה הן התוכניות שלי ומה הם קווי היסוד. האם יכולים להיכנס לקווי היסוד האלה או לא. מבחינתי, אין פסילה אישית. יש פסילה של קווי היסוד".

מוזס התייחס גם להפגנות 'הפלג הירושלמי' ובפרט לעצרת שהתקיימה אמש בבירה והביע שאט נפש מהכרזות שנישאו שם, בהן נכתב בין היתר "עברנו את היטלר והאינקוויזיציה, נעבור גם אתכם: "אוי, אל תחזור על זה (על הכרזות שם. י.ג), אני לא מסוגל לשמוע את זה, כמו שאני לא מסוגל לראות את הפחים ששורפים ב-2-3 בלילה".

לדבריו של מוזס: "החרדי הסטנדרטי, המיינסטרים החרדי, שומע לקול מועצות גדולי התורה, זה מה שמחייב אותם. הם לא מצביעים ג', לא הצביעו הפעם בשבילנו. בתמונות אתה רואה לצערי הרב פרחחים צעירים שהולכים ומשתלחים בכל מה שבא ליד. להרוס ולשרוף זו לא דרכנו".
אליעזר מנחם מוזס יאיר לפיד הפלג הירושלמי הפגנות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד