א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אחרי שחטף מדרעי - ראש העיר מתחנף

בשורת הדיור בדרום: לאחר ששר הפנים אריה דרעי תקף אותו בחומרה, ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי שב הבוקר (רביעי) וקורא לדרעי להצטרף עמו במאבק נגד "שני מגה מפגעים", כלשונו, שעתידים לקום בשטח העיר החדשה שפיר הסמוכה לקריית גת

דרעי. צילום: עמית שיבי, פלאש 90
דרעי. צילום: עמית שיבי, פלאש 90

בשורת הדיור בדרום: לאחר ששר הפנים אריה דרעי תקף אותו בחומרה, ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי שב הבוקר (רביעי) וקורא לדרעי להצטרף עמו במאבק נגד "שני מגה מפגעים", כלשונו, שעתידים לקום בשטח העיר החדשה שפיר הסמוכה לקריית גת.

תחת הכותרת "קריאת להצטרפות הציבור החרדי למאבק נגד הקמת תחנת כוח ואתר חרסית ממערב לקריית גת", משבח דהרי את דרעי על פעילותו למען הקמת העיר החדשה שעתידה לכלול 10,000 יחידות דיור למגזר החרדי.

"בשם עיריית קריית גת ותושביה אבקש לברך אותך על החלטתך הברוכה לקדם בניית 10,000 יחידות דיור לציבור החרדי ממערב לקריית גת, במתחם שתוכנן על ידי עיריית קריית גת ואשר עבר את שלב ההפקדה בותמ"ל", מנסה דהרי לנכס לעצמו את תכנון העיר.

לדבריו, "עיריית קריית גת, תושביה והבאים בשעריה, קוראים לציבור החרדי באמצעות המפלגות החרדיות המייצגות אותם בממשלת ישראל, להצטרף למאבק שמנהלת עיריית קריית גת כנגד שני מגה מפגעים המתוכננים להקמה ממערב של העיר קריית גת: תחנת כח 360 מגה - וואט - בגבולו של המתחם "החרדי" נשוא החלטתך, אתר כריית חרסית ענק - בתוך המתחם "החרדי" נשוא החלטתך".

לסיום כתב: "למותר לציין את חשיבות מאבק זה, שמנהלת עיריית קריית גת, לאיכות חייו ולבריאותו של הציבור המתעתד לגור ממערבה של העיר קריית גת. למותר לציין את חשיבות מאבק זה, שמנהלת עיריית קריית גת, לזמינות הקרקע המיועדת לבניית אלפי יחידות דיור עבור הציבור החרדי ממערבה של העיר קריית גת. לאור חשיבות ודחיפות הנושא, אודה לכבודו אם ימנה איש קשר מטעמו לניהול המאבק בצורה יעילה ומשותפת".

מכתבו של דהרי לדרעי




כזכור, בראיון שהעניק דרעי ב'קול חי' ופורסם ב"בחדרי חרדים" הוא תקף את ראש העיר דהרי וסיפר על המאבק שלו מולו: "דיברתי עם ראש העיר של קריית גת ואמרתי לו, ידידי, לא יכול להיות שבכרמי גת אתה בונה שמונה וחצי אלף יחידות דיור, והרי יש היום בקרית גת 10-15 אחוז חרדי, תן להם 1,000–700 יחידות דיור, מה קרה? 'לא, זה אי אפשר זה יהרוס את כל הפרויקט, כל השיווק ייעצר אם חילונים ישמעו', כאילו אנחנו חלילה וחס אנחנו מדברים, על שתי מדינות".

דרעי המשיך לספר: "ואז הוא אמר לי מה שהוא אמר לכל הנציגים שלנו, שמעתם ממוזס כמה עוגות וסיורים הוא עשה שם, הוא הבטיח שבמערב קריית גת, שעדיין זה לא היה שטח שלו, אלא הוא כבר בנה שזה יהיה שטח שלו, שמה אתם תקבלו 1,000, איך הוא אמר לי, ביקשת 750? אני אתן לך 1,000 – 1,500 יחידות דיור".

לדבריו, "ואז אני מגיע למשרד הפנים, הקב"ה הוביל אותי למשרד הפנים, אני רואה שאני צריך לחתום להעביר לו את כל השטח ומצד שני – ראש מועצת שפיר אשר אברג'ל שהשטח שייך לו – מתנגד בגלל סיבות כאלו ואחרות ואז אמרתי, רגע, רגע, זה נמצא על השולחן שלי, אני הייתי בטוח שהכל שייך לקריית גת, ואז החלטתי להיכנס לעניין, ובמשך למעלה משנה, בשקט, בלי שאף אחד ידע מהדברים הללו, הובלתי יחד עם אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור, למה אנחנו צריכים לעשות שם 1,500 יח"ד ועוד הפעם יהיו שם בעיות עם שאר התושבים, החלטנו ליעד את כל השטח לחרדים, ואני החלטתי נגד ההמלצות של הועדות להשאיר את זה במועצה אזורית שפיר".

עוד הוא הוסיף בראיון ב'קול חי': "קראתי לראש המועצה אשר אברג'ל, שאלתי אותו, האם אתה מסכים להיות בשנים הראשונות להוביל ולשנות? הרי צריך לשנות את התוכניות ולהתאים אותם, גם שם עשו תכנית במערב העיר שלצערי לא מתאימה לחרדים, גם שם צריך להוריד את הקומות ולהוסיף מוסדות ציבור וגני ילדים, בתי כנסת וסוכות וכל מה שצריך בכדי לבנות עיר חרדית. הוא מיד הסכים, ללא גמגום לזכותו יאמר, ואז החלטתי מה שהחלטתי".

"עכשיו, ראש עיריית קריית גת, שמעתי שהוא דיבר קולות נגד שזה יעכב את הבנייה, אתם מבינים שאם הייתי מעביר את השטח לקריית גת, אין מצב בעולם שהוא היה נותן יותר מ-1,000 יחידות דיור לחרדים", תקף דרעי את דהרי.
אבירם דהרי קריית גת מצוקת הדיור אריה דרעי שפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד