י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מו"ל "מעריב" אלי עזור העיד בפרשת נתניהו-מוזס

עזור הוא ככל הנראה הבעלים הראשון של כלי תקשורת שזומן להעיד מלבד מוזס עצמו

אלי עזור. צילום: משה שי, פלאש 90
אלי עזור. צילום: משה שי, פלאש 90



מו"ל העיתונים "מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט", אלי עזור, זומן לפני כמה שבועות למסור עדות ביחידה לחקירות הונאה בלהב 433 במסגרת חקירת השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס – המכונה תיק 2000. עזור הוא ככל הנראה הבעלים הראשון של כלי תקשורת שזומן להעיד מלבד מו"ל ידיעות עצמו, נוני מוזס.

בשלב זה לא ברור מה הקשר של עזור לאירועים - האם עזור סיפק לחוקרים מידע הידוע לו בנוגע למערכת היחסים בין נתניהו למוזס, או שהתבקש להעיד על התנהלותו האישית כמו"ל ועל הקשרים שהוא עצמו קיים עם פוליטיקאים או גורמים נוספים.

עזור הוא הבעלים גם של ערוצי הספורט של צ'רלטון, תחנות הרדיו 103 ו-99, מקומונים ועיתונים בשפה הרוסית. הוא גם מחזיק בחברת שילוט חוצות. הוא ניסה באחרונה לרכוש את השליטה בעיתון "גלובס".

עזור מעסיק בעיתון "מעריב" את העיתונאי בן כספית, כותב הטור המרכזי בעיתון. כספית נתפש כמבקר בחריפות את בני הזוג נתניהו. במהלך מערכת הבחירות של 2015 סירב נתניהו להתראיין לערוץ 10 כאשר כספית היה נוכח באולפן.

מערכת היחסים בין מוזס לעזור היתה בעבר קרובה, אך עם התעצמות כוחו של עזור התפתח מאבק עסקי בין הצדדים. עזור מפעיל את עיתון "מעריב" בגרסת חינמון באופן שפגע ב"ידיעות אחרונות".

עיקר עסקיו של עזור הם בתחום שידורי הספורט. עזור מנהל מאבקים רגולטוריים שונים בהקשר זה. רק באחרונה הוא פעל למנוע יישום של רפורמה להטלת חובת מכירה בתחום זכויות הספורט. בשנתיים האחרונות שקלה הנהלת הליגה הישראלית להפסיק למכור זכויות שידור ולהקים בעצמה ערוצי ספורט ייעודיים – מהלך שהיה עשוי לפגוע בעזור. ההחלטה בנושא זה הושפעה בין השאר מעמדתם של ראשי ערים ברחבי הארץ, שממנים חלקית את פעילות קבוצות הספורט. בסופו של דבר המהלך נמנע ועזור רכש את זכויות השידור.

תחום הספורט מעסיק ככל הנראה את חוקרי המשטרה. רק ביום שני זומן לעדות משה שינמן, עיתונאי ותיק בידיעות אחרונות. שינמן סיקר בעשורים האחרונים את הספורט הישראלי ונחשב מקורב להנהלת העיתון ולגורמים הבכירים בו. עד כה מסרו עדות פרשה כמה עיתונאים בכירים, בהם עורך ידיעות רון ירון, עורך ynet לשעבר ערן טיפנברון, אבי רצון ועורך ישראל היום עמוס רגב.
אלי עזור מעריב ג'רוזלם פוסט בנימין נתניהו נוני מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד