י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שוחרר אחד ממבצעי הלינץ' ברמאללה

בית המשפט הצבאי ביהודה הורה לשחרר את ח'אתם מעארי, אחד ממבצעי הלינץ' המפורסם באוקטובר 2000 ברמאללה, בו נרצחו ואדים נורז'יץ' ויוסף אברהמי הי"ד, זאת בעקבות קושי ראייתי

אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)
אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)

בית המשפט הצבאי ביהודה הורה לשחרר את ח'אתם מעארי, אחד ממבצעי הלינץ' המפורסם באוקטובר 2000 ברמאללה, בו נרצחו ואדים נורז'יץ' ויוסף אברהמי הי"ד, זאת בעקבות קושי ראייתי.

מע'ארי הורשע בשנת 2004 ברציחתו של אחד משני הנרצחים בלינץ', רס"ל יוסף אברהמי הי"ד (38) מפתח תקווה, ובעבירות נוספות, והוטל עליו מאסר עולם.

ערעור ועתירות לבג"צ שהגיש מע'ארי כנגד הרשעתו נדחו. עם זאת, לאחרונה התקבלה בקשתו למשפט חוזר, בעקבות ראיות חדשות שהעלו קושי בזיהוי שלו כמעורב בפועל ברציחתו של אברהמי הי"ד, ברמת הוודאות הנדרשת במשפט פלילי.

מע'ארי הורשע היום במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפת חייל ואי-מניעת עבירה. הרשעתו בעבירות בטחון נוספות נותרה על כנה. הוטל עליו עונש של 11 וחצי שנות מאסר בפועל ומאסר מותנה.

עונש מאסר העולם בוטל בעקבות ההחלטה להעמיד את מע'ארי למשפט חוזר. הסדר הטיעון גובש לאור קשיים ראייתיים ומשפטיים בהוכחת מעורבותו של מע'ארי בתקיפתו של אברהמי הי"ד במסגרת הלינץ', גם נוכח חלוף הזמן. העונש שהוטל עליו על-פי הסדר הטיעון חופף לתקופת המאסר שריצה עד כה.
לינץ' רמאללה שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד