ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מכה לגור: בג"ץ חייב את ביאליסטוצקי בהוצאות משפט

שופטי בג"ץ דחו עתירה למתן צו על תנאי שהוגשה נגד עיריית ערד והעומד בראשה עו"ד ניסן בן חמו, על ידי אנשי חסידות גור בעיר, וחייב אותם בהוצאות משפט

מכה לגור: בג"ץ חייב את ביאליסטוצקי בהוצאות משפט
הרב צבי ביאליסטוצקי

שופטי בג"ץ דחו עתירה למתן צו על תנאי שהוגשה נגד עיריית ערד והעומד בראשה עו"ד ניסן בן חמו, על ידי אנשי חסידות גור בעיר, וחייב אותם בהוצאות משפט.

מדובר בעתירה ובה שלל נושאים העומדים על הפרק כאשר המכנה המשותף של כולם - טענת מגישי הבקשה, תושבי העיר ערד המשתייכים לחסידות גור וגורמים הקשורים אליהם, כי עיריית ערד והעומד בראשה רודפים אותם ומתנכלים להם.

הקהילה החרדית דורשת הקמת גני ילדים, וטוענת לאפלייה עם סגירתם או אופן שיבוץ ילדי חלק מהקהילה החרדית; טענות לאפלייתם על ידי ראש העיר והיועץ המשפטי בתחומים שונים, כגון הקצאת מבנים וכספים, אכיפה בררנית של איסורים שונים והפליה "בכל מישור שהוא"; עיכוב הליכים פליליים המתנהלים נגד חלק מהעותרים על הצבת בלוני גז ללא היתר בניה; סעדים הנוגעים לבקשת העותרים לביטול מינויו של עו"ד חיים שימן כיועץ המשפטי לעיריית ערד.

לעומת זאת, עיריית ערד טענה כי אין מקום כלל לדון בעתירה, בין היתר בעקבות כך שהעתירה כוללנית ובגלל שהעותרים, חסידי גור, לא מיצו את ההליכים העומדים לרשותם בבתי משפט לעניינים מנהליים וערכאות שונות המטפלות בהליכים פליליים. הרכב של שלושה שופטים, ניל הנדל, נועם סולברג ואורי שהם קיבלו את טענת עיריית ערד ודחו את העתירה.

השופטים פירטו את שלל הנושאים עליהם הוגשה העתירה, וציינו כי "העותרים טרם מיצו את ההליכים העומדים לרשותם". בנוסף ציינו, כי עצם הפנייה לעתירה הייתה בניגוד לנוהל. "על פי הנוהל, יש להפנות את הבקשה לעיכוב הליכים באמצעות הגוף התובע. בנוהל מצוין כי חריגה ממנו תגרום להשהיית הטיפול בבקשה, כפי שכנראה קרה. אם כן, העותרים פנו לגורם המינהלי המתאים בבקשה לעיכוב ההליכים. בקשתם עודנה נשקלת. די בכך לשם דחיית העתירה לעיכוב הליכים".

לסיכום קבעו השופטים כי מרבית העניינים צריכים להמשיך ולהתדיין בערכאות אחרות או אצל גורמים מנהליים שונים. השופטים דחו את העתירה וחייבו את העותרים לשלם לנתבעים - היועץ המשפטי לממשלה, שר החינוך, ראש עיריית ערד והיועץ המשפטי של העירייה - הוצאות משפט בסך 5,000 שקל.
ערד גור הוצאות משפט בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד