י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאחורי הקלעים של מפגש הגרי"ג אדלשטיין וג'ייסון גרינבלט

איך נולדה הפגישה הלא שגרתית בין ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, לבין ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון • "בחדרי חרדים" עם הפרטים על מאחורי הקלעים של הפגישה

ג'ייסון גרינבלט בפגישתו הערב עם הגרי"ג אדלשטיין
ג'ייסון גרינבלט בפגישתו הערב עם הגרי"ג אדלשטיין

איך נולדה הפגישה הלא שגרתית אמש (רביעי) בין ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, חבר מועצת גדולי התורה, לבין ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון. "בחדרי חרדים" חושף את מאחורי הקלעים של הפגישה.

ובכן, צוות עורכי וכתבי 'משפחה' בארה"ב מחזיק בקשר רציף עם גרינבלט בעניינים הנוגעים לקהילה היהודית ולקשר עם ממשל טראמפ. בנוסף, הם נמצאים בקשר קרוב עם העסקנים בארץ המקורבים לבתי גדולי ישראל, ובשל כך אף הובא לידיעתם כי הגרי"ג צפוי להשתתף בכנס שיערך בבנייני האומה.



גרינבלט, ששהה בימים אלו בירדן בסידרת פגישות עם נציגי המדינות המוסלמיות, שינה בשעות הבוקר את יומן הפגישות שלו והחליט לשוב לארה"ב לסוף השבוע לעשות את השבת בחיק משפחתו.

כאמור, גרינבלט הקשור לצוות 'משפחה' בארה"ב, ביקש מאנשי העיתון לתאם עבורו פגישה בדרכו לארה"ב עם גדולי הדור לקבלת ברכה בתפקידו המורכב. צוות 'משפחה' ביקש לתאם עבורו ברכה משר התורה הגר"ח קנייבסקי, אך כעבור מספר שעות התברר כי גרינבלט יגיע מירדן זמן קצר לפני טיסתו לארה"ב ובשל כך הוא לא יוכל להיכנס לבני ברק.

בשלב זה החליטו להציע לו להגיע לבנייני האומה בירושלים, שם היה צפוי להשתתף ראש ישיבת פוניבז', הגרי"ג אדלשטיין. צוות משפחה פנה לסגן ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס וביקש ממנו ליצור קשר עם גרינבלט בשל שליטתו בשפה האנגלית. פינדרוס, יחד עם רל"ש סגן ראש עיריית בני ברק אליהו ארנד והעסקן יהודה אייזנברג, ששהו יחד באולם, תיאמו וקשרו בין בית הגרי"ג אדלשטיין לגרינבלט, שעשה את דרכו באותה שעה מירדן לירושלים.

גורם שהיה בסוד הדברים מספר ל'בחדרי חרדים' כי "לרגעים אף היה נדמה כי בשל העומס בכבישים הוא לא יוכל לעצור בדרכו לנתב"ג, אך כאמור, דקות לפני שיצא מירושלים הגיע גרינבלט לבנייני האומה, נפגש עם ראש הישיבה וקיבל את ברכתו".
ג'ייסון גרינבלט הרב גרשון אדלשטיין דונלד טראמפ עיתון משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד