י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

איוונקה טראמפ תהיה עוזרת לאבא - ללא שכר

בתו של הנשיא תהפוך לעובדת מן המניין בבית הלבן - אך ללא שכר, כך הודיעה אתמול לאור הביקורת מימין ומשמאל

דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונאלד טראמפ, צילום: רויטרס

משפחה ועסקים - בתו של נשיא ארצות הברית תכהן בתפקיד לא רשמי שיוגדר "עוזרת מיוחדת".

לאחר הביקורת שספגה בימים האחרונים בעקבות פעילותה בבית הלבן ללא סיווג ביטחוני ומעמד של עובדת מדינה, הודיעה ביתו של טראמפ - "אהיה עובדת הבית הלבן הכפופה לכללי האתיקה של עובדי הבית הלבן".

המהלך נעשה לאחר ביקורת שספגה איוונקה על החלטתה לייעץ לאביה באופן פרטי, ללא מעמד של עובד מדינה. הביקורת החלה לאחר שהיא השתתפה בפגישות עבודה שקיים אביה הנשיא עם מנהיגים זרים, כמו ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ללא סיווג ביטחוני ראוי, וללא מעמד של עובדת פדרלית הכפופה לכללים. הביקורת על כך הגיעה לא רק מהדמוקרטים אלא גם מהרפובליקנים, שראו בכך דבר לא תקין.

איוונקה הודיעה אתמול כי עבודתה תהיה בהתנדבות מלאה והיא לא תקבל על כך שכר. בהודעה שמסרה נאמר - "הייתי קשובה לדאגה בעקבות כוונתי לעבוד כיועצת אישית לנשיא ולחששות מכך שזה יתנגש עם חוקי האתיקה, על כן החלטתי להיות מועסקת כעובדת פדרלית וכל כללי האתיקה יחולו עליי".

דובר בבית הלבן מסר על כך: "אנחנו שמחים שאיוונקה בחרה בצעד הזה, זה מגביר את המחויבות לאתיקה". פרקליטה של איוונקה הוסיף שהיא מתכוונת למלא אחר כל חובות עובדי המדינה, שבין השאר כוללים הגשת דו"ח כספי על מצבה הפיננסי.

כזכור גם בעלה של איוונקה, ג'ארד קושנר, מועסק כיום כעובד פדרלי, וגם הוא לא מקבל שכר ועובד בהתנדבות, וכפוף לכללים של עובדי ממשלה והתואר שלו הוא "יועץ בכיר לנשיא".

ג'ראד קושנר מסר לתקשורת לאחר שמונה ליועץ - "הממשל צריך להיות מנוהל כמו חברה אמריקנית גדולה. ואנו מקווים שנשיג הצלחות עבור הלקוחות שלנו, שהם האזרחים".
טראמפ איוונקה טראמפ הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד