ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

בנוכחות סגן הנשיא: השגריר הדתי לישראל לא נשבע - והצהיר אמונים

בטקס מרגש ובנוכחות סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הושבע דייויד פרידמן, השגריר הדתי שטראמפ מינה לישראל, לתפקידו • את הטקס בחר פרידמן לערוך עם ספר התנ"ך כשכיפה לראשו, ונאם על הקשר המיוחד של הממשל הנוכחי עם ישראל

דייויד פרידמן מצהיר אמונים על ספר התנ"ך, צילום: רויטרס
דייויד פרידמן מצהיר אמונים על ספר התנ"ך, צילום: רויטרס

השגריר החדש הצהיר אמונים ולא נשבע - שגריר ארה"ב לישראל, דיויד פרידמן, הושבע בבית הלבן ע"י סגן הנשיא, מייק פנס. סגן הנשיא פנס אמר בטקס כי - "אמריקה עומדת לצד ישראל. הוריך גידלו אותך לאהבת אמריקה ולאהבת ישראל. עבדת קשה לטובת הקשר שלנו עם ישראל".

עוד הוסיף סגן הנשיא "אני והנשיא טראמפ יודעים שתפעל לקיים קשר יותר חזק ועמוק בינינו לבין ישראל". השגריר החדש פרידמן שיגיע לארץ לאחר חג הפסח, חבש כיפה לראשו בזמן הטקס, הניח ידו על התנ"ך והבהיר כי הוא מעדיף להצהיר ולא לומר "נשבע" - בדומה לטקסי ההשבעה בפלוגות חרדיות בצה"ל, בהן החיילים החרדים מצהירים לעומת החיילים החילונים שנשבעים.

לאחר מכן הודה דיוויד פרידמן לסגן הנשיא פנס על המילים החמות, ואמר כי הוא גאה על תפקידו החשוב כשגריר ארה"ב בישראל. פרידמן עצמו ביקר בישראל למעלה מ-100 פעם במהלך 30 השנים האחרונות. במאמר שפרסם בשנה שעברה טען כי תומכי שדולת הארגון השמאלני היהודי ג'יי סטריט הם גרועים הרבה יותר מקאפו יהודים, ומצדדים בהשמדתה של מדינת ישראל. עם זאת, מאוחר יותר, בעת שימועיו בסנאט האמריקאי, חזר בו פרידמן מדבריו והתנצל על הערותיו, להם קרא "מילים פוגעניות".

פרידמן הוא יהודי אורתודוקסי, דובר עברית. בר המצווה של פרידמן נערכה בכותל המערבי, הוא מוגדר חברו הקרוב ואיש סודו של חבר הכנסת לשעבר יעקב כץ (כצל'ה), מנהל מוסדות קריית הישיבה "בית אל" ויו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ שבע. בנוסף, פרידמן משמש כחבר הוועד המנהל של ארגון איחוד הצלה. פרידמן נישא בשנת 1981 לתמי דבורה סנד, ולהם חמישה ילדים. בבעלותם דירה בשכונת טלביה בירושלים, אליה הם מגיעים בחגים יחד עם ילדיהם ונכדיהם.

פרידמן עצמו אמר לאחר ההשבעה - "אני חש ענווה על האמון שניתן לי, זו הפעם הראשונה שהשגריר לישראל מתחיל את תהליך המינוי ביום הראשון לכהונת הנשיא. קיבלתי את המועמדות ב-20 בינואר, יום השבעת טראמפ לנשיא, וזו עדות למקום הגבוה בסדר העדיפויות של טראמפ ופנס לברית עם ישראל".
דיוויד פרידמן סגן הנשיא ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד