כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מגיד שיעור בגור: רבי שמואל דוד וייס זצ"ל

לאחר שישים שנה של הרבצת תורה וחסידות, הלך לעולמו הרב וייס, בעקבות מחלה קשה שקוננה בגופו. הלווייתו תתקיים הבוקר בירושלים

הגאון רבי שמואל דוד וייס זצ"ל
הגאון רבי שמואל דוד וייס זצ"ל

ברוך דיין האמת - הבוקר (חמישי) הסתלק לעולמו הרב הגאון רבי שמואל דוד וייס זצ"ל, מחשובי ויקירי התלמידי חכמים בחצר וגור ר"מ בישיבה לצעירים 'נר ישראל' גור. היה בן 60 בפטירתו, לאחר המחלה הקשה שקוננה בגופו.

המנוח ז"ל היה מחשובי חסידי גור בירושלים. נולד לאביו הרה"ח רבי צבי וייס ז"ל, בבחרותו למד בישיבות גור ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו - בתו של הגבאי הרה"ח רבי מנדל בינקה שיבדלחט"א.

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' על תלמיד חכם נחבא אל הכלים בעל מידות עצום, שהעמיד תלמידים רבים ושקד על התורה יומם וליל. חרף חליו האחרון המשיך להסתובב בבית המדרש הגדול גור והאיר פנים לכל אחד ואחד, היה בזה סמל של אמונה וביטחון בה' של המנוח שתמיד אמר כל מה שעושה ה' הכל לטובה.

אחד מתלמידיו הרבים כתב היום "רבי שמואל דוד היה תלמיד חכם עצום, בעל כושר הסברה יוצא מן הכלל, שידע לרדת לנפשם הסוערת של בחורים צעירים, ולדבר עימם בגובה עיניהם. כך ניצב על משמרתו לאורך כל שעות הסדר, כשכמעט כל הזמן משתרך על הבימה תור של בחורים, עם שאלותיהם בפיהם, או כאלו שסתם חפצו לשוחח עמו מעט. ובכל רגע פנוי היה מתנועע על גמרתו כעלם צעיר, וקול נגינת לימודו הנעים היה משתפך כגלי הים תחת תכול הרקיע".

אחיו הגדול היה הגאון רבי מנדל וייס זצ"ל מראשי ישיבות גור וסערט ויז'ניץ בחיפה שנפטר לפני עשרים ושתיים שנה. הותיר אחריו דור ישרים מבורך את רעייתו חיה תחיה מנהלת בית הספר החסידי בירושלים. ובן חתן שיינשא בחודש סיון הקרוב.

הלוויתו הבוקר (חמישי) בשעה 11:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו ובית המדרש 'בית ישראל' ברחוב אבן האזל בירושלים, להר המנוחות - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב שמואל דוד וייס גור ירושלים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד