י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסכם: שבוע העבודה בישראל יקוצר ל-42 שעות

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים חתמו הערב על הסכם שלפיו משך שבוע העבודה יקוצר בשעה. עם זאת, כדי שהמהלך יחול על כלל העובדים יש צורך באישורו של שר העבודה

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, חתמו אמש (ד') על הסכם הקובע כי שבוע העבודה בישראל יקוצר ל-42 שעות - במקום משך של 43 שעות הנהוג במשק כיום, וללא פגיעה בשכר. עם זאת, הצדדים סיכמו כי המהלך ייצא לפועל רק במקרה שלא יונהג הסדר חלופי של סופי שבוע ארוכים. יצוין כי כדי שהשינוי יחול על כל העובדים במשק, נדרש אישורו של שר העבודה חיים כץ. ההסכם אמור להיכנס לתוקף ביולי הקרוב.

מספר שעות העבודה השבועיות הקבועות בישראל כיום הוא 43 שעות - גבוה מזה הנהוג ברוב המדינות המפותחות. על פי ההסכם, השכר השעתי יחושב על בסיס 182 שעות עבודה בחודש, במקום 186 כיום. בנוסף, ישונו הסדרי עבודת הלילה והשעות הנוספות: תותר עבודת לילה בהיקף מצטבר של 7 ימים בתוך תקופה של שבועיים. מכסת השעות הנוספות השבועיות המותרת בשבוע עבודה רגיל תהיה 16 שעות.

ברוש מסר כי: "המגזר העסקי נכון היום יותר מתמיד להתאים את שוק העבודה בישראל לעידן העבודה החדש ולאפשר חלוקה נכונה וגמישה יותר בין פנאי ועבודה למועסקים במשק. במסגרת ההסכם הסכמנו על הפחתת שעות העבודה ועל הגמשת היכולת להפעיל את העסק, לטובת העסקים והמועסקים גם יחד".

ניסנקורן אמר כי: "זהו צעד ראשון לקיצור שבוע העבודה בישראל. מדובר במהלך חשוב שתורם לציבור העובדים בארץ ומקדם את האיזון הראוי בין עבודה לפנאי, תוך יצירת השפעה חיובית על פריון העבודה במשק".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "קיצור שבוע העבודה ישנה את מאפייני העבודה של העובד הישראלי וטומן בחובו תועלות רבות, ביניהן: צמצום שחיקת העובד, הגברת האיזון בין חיי המשפחה לחיי העבודה, ושיפור איכות החיים של הפרט. המהלך בא על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם, כ-43 שעות שבועיות, לעומת מדינות OECD שבהן מספר השעות הממוצע הוא 40 שעות שבועיות ואף פחות מכך".
שבוע העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד