כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פשרת התאגיד: ניצחון ענק ל'סחטנים' החרדים

בפעם המי יודע כמה, המבוגרים האחראים בממשלה היו ראשי המפלגות החרדיות - דרעי, ליצמן וגפני. הם, שרוב רובו של העם בישראל רואה אותם כ"סחטנים" שדואגים רק לישיבות ולחרדים, הוכיחו שוב שהעמדה החרדית היא השפויה, ושבשעת אמת – היא אולי היחידה השפויה // טור

דרעי, גפני וליצמן (יעקב כהן)
דרעי, גפני וליצמן (יעקב כהן)

היום הוא יום חגה של הנציגות החרדית. הבחירות ירדו מסדר היום, משבר התאגיד מאחורינו ואפשר בהחלט לחזור לאווירת הפגרה ולסיורים בערי הפריפריה.

אין ספק, המפלגות החרדיות הן אלו שמנעו את הטירוף מאזרחי ישראל, לאחר שקברו במו ידיהן את רעיון ההליכה לבחירות.

כבר אתמול, כשניצני המתווה החדש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון הודלפו לשרי הממשלה, היה ניתן לראות את החיוך מתפשט על פרצופיהם של ראשי המפלגות החרדיות. היום, לאחר שבאופן רשמי לשכת ראש הממשלה פרסמה את פרטי ההסכם, הדופק החרדי חזר לפעולה סדירה.

עוד בשבוע שעבר הבהיר שר הפנים אריה דרעי כי "לא ניתן לכך שישראל תלך לבחירות בגלל התאגיד. נכריח את הצדדים לשבת ולהגיע להסכמות". אחריו הגיעו ליצמן וגפני שהבהירו לנתניהו שמבחינתם – הליכה לבחירות הוא קו אדום.

גם הפגישה הראשונה של נתניהו וכחלון השבוע לא הייתה מתקיימת ללא השדכן יענק'ל ליצמן, שבפתח ישיבת ראשי הקואליציה משך בשתי ידיו באוזניהם של נתניהו וכחלון ומשך אותם לשולחן. "תשבו ותדברו בארבע עיניים", אמר ליצמן. דרעי, שחשש שהיריבים לא יסתדרו לבד – הצטרף אל המפגש ובמשך דקות ארוכות תיווך בין הצדדים.

אותה פגישה הובילה למרתון פגישות, אליהן הצטרף מאוחר יותר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהעניק את חסותו המשפטית על מתווה התאגיד החדש. כזכור, בזמן הפגישות אתמול אמר גורם בכיר בממשלה ל"בחדרי חרדים" כי "משהו קורה בשעה האחרונה. יש אור בקצה המנהרה ופתרון שמתגבש". הבכיר הוסיף: "אנחנו לא הולכים לבחירות".

נכון, החרדים לא חשבו על כלל אזרחי ישראל ונושא התאגיד באמת שלא מעניין אותם - בדיוק כמו שלא מעניין את שאר הנציגים בממשלה, בטח לא ראש הממשלה נתניהו ומסתבר כעת שגם לא את שר האוצר כחלון - אולם בפועל הם אלו שהבהירו לנתניהו שבחירות עכשיו - הן קו אדום.

בפעם המי יודע כמה, המבוגרים האחראים בממשלה היו ראשי המפלגות החרדיות - דרעי, ליצמן וגפני. הם, שרוב רובו של העם בישראל רואה אותם כ"סחטנים" שדואגים רק לישיבות ולחרדים, הם שוב הוכיחו שהעמדה החרדית היא השפויה, ושבשעת אמת – היא אולי היחידה השפויה.

המפלגות החרדיות קברו את רעיון הבחירות וחסכו למדינה ולאזרחיה מיליארדים שהיו הולכים לריק. הגיע הזמן שגם העם השוכן בציון יקבור את החשיבה שהחרדים הם סקטוריאליים ומגזריים.
בחירות המפלגות החרדיות רשות השידור תאגיד השידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד