י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מלחמת חרדים בחרדים; מפגינים קיצונים מ'הפלג' משתוללים בב"ב • צפו

הציבור החרדי ממשיך לסבול מההפגנות הקיצוניות של 'הפלג הירושלמי' -המאבק בשטח הופך למלחמה של ממש • עשרות מהמפגינים השתוללו אחה"צ בב"ב וחסמו כבישים. תלמידי ישיבות ועוברי אורח חרדים התעמתו עם המפגינים וניסו לפנותם מהכביש • צפו בתיעוד

חרדים מתעמתים עם מפגיני הפלג הקיצוני, היום (מחאות החרדים)
חרדים מתעמתים עם מפגיני הפלג הקיצוני, היום (מחאות החרדים)

הציבור החרדי ממשיך לסבול מההפגנות הקיצוניות של 'הפלג הירושלמי' והמאבק הופך למלחמה של ממש - מלחמת חרדים בחרדים • עשרות מפגינים משתוללים בשעה זו (חמישי) ברחובות בני ברק. חלקם חוסמים כבישים, מפריעים לתנועה, מתפרעים ומתעמתים עם שוטרים.

בתיעוד המצורף ניתן לראות מחזות די נדירים, בהם בחורי ישיבות ליטאיות מובחרות, קוראים קריאות גנאי 'שיקסע' לשוטרת, יורקים עליה ומשפילים אותה, זאת אחר שהורתה להם לעלות למדרכה. בחלק המעצרים, הבחורים הופכים לפאסיביים, נשכבים על הכביש ונגררים, לעיתים ברגליהם בידי שוטרים.


צילום: מחאות החרדים

מדובר ביציאה מפתיעה להפגנות ללא הודעה מוקדמת זאת במטרה לתפוס את המשטרה לא ערוכה ולגרום לשיבושי תנועה במועד רגיש של יום חמישי אחר הצהריים, אז התנועה נחשבת לעמוסה יותר מימים אחרים בשבוע.

תלמידי ישיבות ועוברי אורח, חרדים וגם חילונים, התעמתו אף הם עם המפגינים וניסו לפנות אותם מהכביש. אחד המוקדים הוא ברחוב ז'בוטינסקי סמוך לצומת השומר בבני ברק, שם פרצו כמה עשרות נערים, רובם נראים בגילאי 14-15 בלבד, אל הכביש וחסמו אותו לתנועה.

כאמור, במהלך ההפגנה נצפו חרדים אשר ניסו בעצמם לפנות מפגינים שחסמו את הכביש והתעמתו איתם. בתיעוד מהמקום ניתן לראות עובר אורח חרדי ששואל את השוטרים מדוע אינם מביאים למקום כוחות יס"מ ומכנה את אחד המתפרעים "חלאה".

במקביל, החלה הפגנה גם בכביש 446 צומת כפר רות, בסמוך לצומת שילת בכביש המוביל למודיעין עילית. בשני המוקדים כוחות משטרה הגיעו למקום ופינו את המפגינים.

מהמשטרה נמסר כי "ההפגנות מתמקדות בצומת ז'בוטינסקי פינת השומר בבני ברק. המפגינים מנסים לחסום את הכביש, תקפו שוטרים ומסכנים את חייהם ואת ציבור הנהגים. עד כה נעצרו 25 מפירי סדר שהשתוללו במקום והפרו את הסדר הציבורי".

ההפגנה היום מגיעה יומיים לאחר הפגנת "העדה-הפלג" בירושלים בה השתתפו כ-5,000 מפגינים שהתפזרו ברובם בצורה רגועה. כזכור, בסיומה של ההפגנה הגיעה שעתם של הפורעים. מאות צעירים ממשפחות "העדה החרדית" ו'הפלג הירושלמי' החלו לחסום כבישים, להבעיר פחים ולהתעמת עם שוטרים, ברחובות הסמוכים - כשתיעוד אחד מהמקום, בו נראים ילדים יורקים ובועטים בצעירה חילונית שעברה בין המפגינים, עורר סערה.

צילום: מחאות החרדים






הפלג הירושלמי הפלג הקיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד