ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ח"כ מקלב נגד הסחבת בבתי המשפט: "מדוע חומרי התביעה אינם נשלחים מיד לנתבע?"

ח"כ מקלב: "חולפים חודש ואף חודשיים מזמן פתיחת התיק על-ידי התובע ועד למשלוח התביעה לנתבע כנדרש" • שרת המשפטים: "העיכוב נועד בכדי למנוע את טעויות בתי המשפט"

ח"כ מקלב, פלאש90
ח"כ מקלב, פלאש90

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הגיש באחרונה שאילתה לשרת המשפטים איילת שקד על הסחבת הנוראית בבית המשפט לתביעות קטנות, בדבריו כתב ח"כ מקלב כי בחלק מבתי המשפט לתביעות קטנות דוגמת בית-שמש, תל-אביב ועוד, חולפים חודש ואף חודשיים מזמן פתיחת התיק על-ידי התובע באמצעות הרשת ועד למשלוח התביעה לנתבע כנדרש, מדוע כתבי-התביעה והזמנות-לדיון אינם נשלחים מיד? מה יעשה כדי שכתבי-התביעה והזמנות-לדין ישלחו לנתבע ללא דיחוי? תהה ח"כ מקלב.

יצוין כי כל הקמת מערכת בתי המשפט לתביעות הקטנות הינם בכדי להקל על מערכת המשפט ולהוריד את העומס, כאשר המתדיינים ייגשו עצמאית בפני בית המשפט ללא בירוקרטיה קשה ומיותרת ובכך יזורז ההליך, אך למרבה הצער, דבר זה אינו קורה ולא נעשה דבר בכדי שנות זאת, בנוסף מציין ח"כ מקלב בפנייתו כי אין שוויון בנושא זה בין בתי המשפט, "בחלק מבתי-המשפט דוגמת: בית-שמש, תל-אביב, קריות ובאר-שבע , נקבע דיון בין שישה חודשים לשנה מפתיחת התיק, ברוב התיקים ואילו בבתי-משפט אחרים הדיון מתבצע בתוך כחודשיים, מדוע קיימים פערים כה משמעותיים ומה ייעשה לקיום דיון בתוך כחודשיים בכל המחוזות?

יצויין כי רבים הפונים לנאמני התחבורה הציבורית על מחדלי חברות ההיסעים מופנים להליך זה של תביעות קטנות לאחר מיצוי הליכי ההידברות והגישור האפשריים באמצעות נאמני התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, דבר אשר מכביד מאוד על אזרחים אלו.

שרת המשפטים הגיבה לח"כ מקלב וכתבה כי פרק הזמן החולף מן הגשת התביעה למזכירות בית המשפט עד למועד הדיון נועד לצורך תיקון טעיות הן מצד בית המשפט והן על ידי בעלי הדין הנידונים, לאחרונה הוקם צוות היגוי לצורך הניגשת הליכי הגשת התביעה והצוות הציג תכונית לייעול הליכי ההתדיינויות בבתי המשפט לתביעות קטנות" בתקווה שהליך זה יזרז את הדברים.
מקלב בית משפט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד