י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו בח"כ משה גפני שלא הכרתם: "שכבתי מתחת גלגלי האוטובוס"

לאחר שהתבטא כי "מעולם לא הורו גדולי ישראל לצאת להפגין" כשהוא מוחה נגד הפגנות "הפלג הירושלמי" בעקבות מעצר בני הישיבה, חושף "בחדרי חרדים" וידאו בו הוא מתאר כיצד השתתף ויזם הפגנות בעצמו, שגלשו אף לקטטות והפרות סדר

צפו בח"כ משה גפני שלא הכרתם: "שכבתי מתחת גלגלי האוטובוס"
פלאש 90

על רקע הפגנות ומחאות 'הפלג הירושלמי', התבטאויות הח"כים נגדם ודבריו של גפני על כי "מעולם לא יצאנו להפגין", חושף הבוקר (שישי) 'בחדרי חרדים' תיעוד בלעדי מדבריו של גפני בקעמפ של ישיבת חמד שהתקיים לפני כארבע שנים, שם מספר משה גפני על הקשר האישי שלו להפגנות, ביניהן אף אחת שהשאירה את בנו עם טראומה.

לדבריו, הוא שכב על הכביש מתחת לגלגלי האוטובוסים כדי למנוע אכילת חמץ - ובנו בטראומה מכך, הוא אף גרם לפוצץ הופעה שהייתה אמורה להתקיים בשבת כשהוא ואברכיה החשובים של אופקים קנו את כרטיסי ההופעה ומילאו את האולם, כדי למנוע את קיום ההופעה. כך היה גם במאבקו נגד חברת אגד שפעלה בשבת בעיר אופקים.



גפני הסביר את הענין כי חובתנו לדאוג לציבור המסורתי שחוקי המדינה עלולים לדררד אותם, וכי חובתינו להצילם. יהיו שייזכרו במשפטי ההסברה שנשמעים מדוברי "הפלג הירושלמי", הגורסים כי המלחמה היא עבור הציבור הספרדי החלש.

גפני נשמע בהקלטה אומר כי "אני הלכתי לגור באופקים. הגעתי לשם עם משפחתי מיד אחרי שהתחתנו, מי ששלט על המקום היו קיבוצי השמאל מהסביבה, הם שלטו במערכת המוניציפאלית, בחינוך ובתרבות. בכל המקומות הם שלטו. אנחנו הגענו וניהלנו נגדם מלחמת עולם, אני לא אשכח איך ששכבתי תחת גלגליו של אוטובוס ליד המתנ״ס המקומי בחג הפסח כשהאוטובוס היה מלא בילדים שהיו אמורים לנסוע לאחד הקיבוצים הסמוכים כדי לאכול חמץ.

"שכבתי פיזית מתחת לגלגלי האוטובוס, עד היום יש לבן שלי טראומה מהענין הזה. שכבתי תחת גלגליו של האוטובוס, האוטובוס לא נסע והילדים נשארו באופקים. ניהלנו נגדם מלחמת חורמה, מלחמה על כל משפחה על כל מערכת חינוך ועל כל בית ספר - ובכל מקום אנחנו היינו, האברכים היו, היינו העסקנים שעסקנו בזה. אני יכול לספר לכם שבאותה תקופה רצו להפעיל את המתנ״ס בליל שבת, היה זמר שהיה אמור לבוא ולהופיע בליל שבת ואני קניתי ביום שישי כרטיסים להופעה שלו.

"ראש הישיבה, ראש הכולל והאברכים הטובים של ישיבת אופקים ישבנו במתנ״ס בליל שבת להופעה של אותו זמר - לביא קראו לו, הוא נפטר לפני כמה שנים. לביא היה אמור להגיע ואנחנו ישבנו במתנ״ס. בחוץ הפגינו מאות אנשים חילוניים תושבי אופקים שילדיהם היו אמורים להשתתף בהופעה הזו, ישבנו בתוך האולם וכשהזמר הגיע וראה את ההפגנה הוא הסתובב ונסע משם, ומאז המתנ״ס סגור בשבת.

"אני לא אשכח שפגשתי בעיצומה של השבת יהודי דתי שמחכה בתחנת אוטובוס, ניגשתי אליו ושאלתי אם הוא מחכה לאוטובוס והוא השיב בחיוב, שאלתי אותו אתה הרי אדם דתי איך אתה נוסע בשבת? והוא ענה לי כי אם אגד נוסע אז מותר. אז ניהלנו אני והאברכים באופקים מלחמה על כך שאגד לא ייכנס יותר לאופקים בשבת. יש מי ששואל פעמים רבות מה זה עסק שלכם? למה אתם מתערבים בדברים? אתם הרי לא נוסעים בשבת, מה איכפת לכם שמישהו אחר שכן נוסע בשבת שיוכל ליסוע בשבת?! וזאת אחת הדוגמאות.

"לו אנחנו היינו במדינה רק שני מגזרים בלבד, שומרי התורה והמצוות החרדים, ומולנו היו האתאיסטים שאלו שהם אנטי דתיים ולא מעניין אותם משום דבר, לו רק אנחנו היינו חיים בארץ הזאת, אני הייתי בעד הפרדת הדת מהמדינה, כי מה זה עסק שלנו איך שהם חיים או איך שהם מתים, איך שהם מתחתנים או איך שהם לא מתחתנים, אין לי עסק איתם. המציאות היא שבינינו לבינם רוב הציבור בישראל הוא מסורתי, הוא ציבור של אותו יהודי עם כיפה שאם אגד נוסע בשבת הוא נוסע גם כן, ואם החוק יתיר נישואין אזרחיים אז הבת שלו תתחתן עם גוי, בגלל שזה מותר, יש לנו מאבק עם המדינה הזאת והחוקים שלה בגלל הציבור המסורתי. המאבק שלנו הוא עבור הציבור הזה, כי הציבור הזה הוא ציבור שאנחנו מחוייבים לו, ויש לנו את הערבות ההדדית כלפיו".

כזכור, לפני כחודש וחצי גפני שבר שתיקה והתייחס לראשונה להפגנות 'הפלג הירושלמי' שהחלו בעקבות מעצר עריק חרדי. גפני סיפר- "24 היה לי 'שימוש תלמידי חכמים', מוחלט. לא זזתי מילימטר בלי הוראות שלהם, מעולם לא קיבלנו הוראה לעשות הפגנה. מעולם. אני לא מדבר שלפעמים עושים הפגנה כמו השבוע למשל על דברים שלא קיימים. אבל נניח שקיים, איפה קיבלנו? איפה הייתה המסורת לעשות הפגנות - לשלוח בחורים בני 16 לריב עם שוטרות? איפה נשמע בעולם דבר כזה, איפה זה היה?".
משה גפני הפלג הירושלמי הפגנות מחאות גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד