ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני תוקף את בית המשפט על הגט: "בועט בחשוב לנו"

גפני תוקף את בית המשפט על הגט: "בועט בחשוב לנו"

גפני, פלאש90
גפני, פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תקף את בג"ץ בתגובה להתערבותו בפרשת הגט מצפת - "הפסיקה של בג"ץ, היא הוכחה נוספת שכל הניסיון למנות שופט דתי לביהמ"ש העליון עושה את ההיפך, כאשר הוא בועט בכל מה שחשוב לציבור שומר המצוות", אמר גפני ל'יתד נאמן'.

גפני הוסיף כי "הוא משרת את הציבור החילוני כדי לפגוע גם בהלכה וגם בפסיקות של הרבנים, כאילו הוא מבין יותר מהם. זו הוכחה נוספת למה שאמרתי: שופט דתי בביהמ"ש העליון הוא יותר נזק מאשר תועלת, וזה המקרה שצריך למצוא פתרון וחקיקה להגביל את כוחו של בג"ץ.

כזכור, אתמול התערב בג"ץ באופן חמור בפרשה המסעירה וקבע ומתח ביקורת על הרה"ר, תוך שהשופטים משימים עצמם במקומם של הדיינים ודנים בנושא ההלכתי, כביכול מדובר בעניין רגיל המובא לפתחם, ולא בפסיקה הלכתית הנתונה למרותם של גדולי ההוראה ולשיקולם וסמכותם הבלעדי.

בנוסף, השופטים אסרו בהחלטתם על הרה"ר להפעיל את חובתו וסמכותו ההלכתית. שופטי בג"ץ, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, השופט חנן מלצר והשופט יורם דנציגר, קבעו כי החלטת נשיא בית הרבני הגדול לערעורים, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, לדון בערעור, התקבלה על ידו בחוסר סמכות, ועל כן דינה להתבטל.
גפני גט צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד