י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

העיריה מאשרת את חשיפת בחדרי חרדים על תוכנת "הכופר"

עיריית ירושלים נפלה קרבן לתוכנת כופר - כעת היא משחררת הודעה רשמית, ומשביתה כליל את שירותי המחשוב ואת אתר העירייה

עיריית ירושלים
עיריית ירושלים צילום: פלאש 90

כפי שנחשף השבוע ב'בחדרי': ניסיון סחיטת סייבר נמנע בעיריית ירושלים - הבוקר (שישי)הודיעה העיריה באופן רשמי על תוכנת כופר שהופעלה נגדה מה שגרם לכך שהשירותים הדיגיטאליים הופסקו, לרבות האתר העירוני שנחסם וטופל מידית.

מהעיירה נמסר כי "עיריית ירושלים מודיעה כי השירותים הדיגיטליים העירוניים לרבות אתר העירייה לא פועלים בשלב זה, בשל זיהוי ניסיון לתקוף את שרתי העירייה. על מנת למנוע כל אפשרות לפגוע בשרתי העירייה הוחלט כצעד מניעה לעצור את השירותים הדיגיטליים העירוניים". עוד נמסר כי "צוותי אבטחה המידע העירוניים בליווי של מומחים בתחום פועלים על מנת להדוף את ניסיון ההתקפה".

יש לציין כי במהלך השבוע התגלה בשרת חדש וניסיוני שהעירייה בוחנת, ושאינו חלק משרתי העירייה המרכזיים ניסיון פגיעה באמצעות תכנת כופר. הדבר נתגלה מידית וטופל בצורה מהירה ומקצועית שהסירה את הבעיה, אולם היום נתגלה ניסיון תקיפה חדש ועל כן הוחלט על עצירת השירותים הדיגיטליים העירוניים. כאמור, העירייה תעדכן בהמשך על חזרת השירותים לפעילות סדירה.

אחד מהעובדים החרדים אמר ל"בחדרי חרדים" כי "קשה לתפקד כשאין אינטרנט במחשב, המיילים לא עובדים וכולם מושבתים. העובדים לא מצליחים להבין למה העירייה החליפה חברת תמיכה למחשבים, מ"מ.ל.ם" ל"נ.ס". העיקר לחסוך בעוד כמה שקלים? חבל שהעירייה והעומדים בראשה מזלזלים בעובדים שמשרתים את הציבור וכרגע מוגבלים ללא יכולת להמשיך לעבוד כרגיל, וזו לא הפעם הראשונה - פעם אחר פעם ישנם תקלות במחשבים".
כופר ירושלים ספרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד