כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

בלגיה תטיל מגבלות חדשות על השחיטה הכשרה

"הסכם היסטורי בנוגע לשחיטה היהודית" אומר השר הממונה, ודורש מהיהודים לכבד את ההחלטה

בלגיה תטיל מגבלות חדשות על השחיטה הכשרה
קובי גדעון, פלאש 90

בית הפרלמנט הפלמי בבלגיה, המרכיב לצד הפרלמנט הוואלוני את בית הנבחרים של המדינה, הודיע אתמול (חמישי) כי יוטלו מגבלות חדשות על השחיטה הכשרה, המגבלות יכנסו לתוקף החל משנת 2019.

השר הממונה על צער בעלי חיים בבלגיה מסר לתקשורת, "הגענו להסכם היסטורי בנוגע לשחיטה היהודית, וראוי שכולם יכבדו את ההחלטה". בניגוד לפרסומים בתקשורת בבלגיה, לא התקבלה החלטה לאסור את השחיטה היהודית אלא שיוטלו בה מגבלות חדשות בתחילת שנת 2019, המגבלות שיוסרו לא פורסמו לציבור, ובניגוד לפרסומים אין שום הסכם בין השר הממונה לבין הקהילה היהודית והמוסלמית.

השר טוען שיש הסכם בין המפלגות שמרכיבות את הקואליציה, על שינוי בחוקי השחיטה, אבל לא הייתה הצבעה על האיסור. ההחלטה על המגבלות החדשות על שחיטה ללא הימום הבהמה על ידי מכת חשמל, התקבלה ברוב גדול בפרלמנט הפלמי והחלטה דומה צפויה להתקבל בבית הפרלמנט הוואלוני בחודש אפריל.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, ביקר קשות את ההחלטה וציין כי: "החלטת הפרלמנט הפלמי היה מפוקפקת ומטרידה. בשר כשר מייצג חלק זעיר מהבקר הנשחט בבלגיה. הפרלמנט הפלמי לא נתן הרי את הדעת לסבל העצום שנגרם למאות אלפי ראשי הבהמות שנשחטות מדי יום ברחבי המדינה, או התנאים המזעזעים בהן משנעים את הבהמות לבתי המטבחיים הלא כשרים. לפיכך, ראוי בהחלט להסיק כי אין להחלטה זו כל קשר לבעלי חיים אלא לפגיעה בקהילה היהודית ובמנהגיה".

עוד מציין הרב מרגולין כי "הבה נבחן את העדויות: הרשות האירופית לבטיחות מזון גילתה כי שיעור הכישלון של מכת החשמל להימום הבהמה עשוי להגיע לכדי 31%. מדובר במיליוני בהמות בשנה שנאלצות לעבור סבל אכזרי מיותר. אבל על זה אף אחד לא מדבר. אף על פי שמספרים אלה עולים בהרבה על כמות החיות שנשחטות בשנה בבלגיה לבשר כשר. תמיד יהיה דיון על מה שניתן ללמוד מהראיות המדעיות, והקהילות היהודיות ברחבי אירופה תמיד מוכנות לדון בכך, אבל זה פשוט שקר מסוכן אז בואו נפסיק את העמדת הפנים הזאת".
שחיטה בלגיה מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד