י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"זהו יום היסטורי": המדינה הראשונה בעולם שאוסרת לחלוטין כריית זהב

הקונגרס של אל סלוודור, המדינה הקטנה ביותר במרכז אמריקה, אישר פה אחד חוק שאוסר באופן מיידי, מוחלט וקבוע כל פעילות כריית מתכות בתחומה

  • ד' ניסן התשע"ז
"זהו יום היסטורי": המדינה הראשונה בעולם שאוסרת לחלוטין כריית זהב



אל סלוודור, המדינה הקטנה ביותר במרכז אמריקה עם אוכלוסיה של כשישה מיליון בני אדם ותוצר של כ-26 מיליארד דולר, הפכה אתמול למדינה הראשונה בעולם שאוסרת לחלוטין כריית זהב ומתכות אחרות בתחומה.

הקונגרס של אל סלוודור העביר את החוק החדש פה אחד, לאחר ש-69 מחוקקים הצביעו בעד, ללא מתנגדים או נמנעים. עם זאת, 15 חברי קונגרס לא הגיעו להצבעה. החוק החדש אוסר באופן מיידי, מוחלט וקבוע כל פעילות כריית מתכות, ובכלל זה פעולות חיפוש.

"זהו יום היסטורי באל סלוודור. זהו יום היסטורי לעולם כולו", אמרה שרת הסביבה של אל סלוודור, לינה פוהל, לכתבים לאחר ההצבעה בקונגרס, דיווח העיתון "פייננשל טיימס". "זהות צעד אמיץ, צעד יוצא דופן, וצעד אדיר בדרך להיפוך מגמת ההתדרדרות הסביבתית במדינה הזו", הוסיפה.

"החוק הופך את אל סלוודור לגיבורה המפתיעה של התנועה העולמית לעצירת ה'בהלה לזהב' בת זמננו", נאמר בהודעה שפירסם היום הארגון הקנדי "מיינינג ווטש", העוקב אחרי נזקים סביבתיים וחברתיים שנגרמים כתוצאה מכריית מחצבים בעולם.

החוק באל סלוודור אושר למרות התעניינות מצד חברות כריית זהב וכסף בינלאומיות. בחודש אוקטובר זכתה אל סלוודור בתביעה שהגישה נגדה חברת הכרייה האוסטרלית-קנדית אושיינה-גולד (OceanaGold) במוסד הבוררות הבינלאומי של הבנק העולמי (ICSID).

החברה תבעה מממשלת אל סלוודור פיצויים בסך 250 מיליון דולר בגין ביטול היתר כרייה בשנת 2009. בסופו של דבר, חויבה החברה לשלם למדינה הוצאות משפט בסך שמונה מיליון דולר.

פעילות כרייה מוגברת תרמה לכך שאל סלוודור הפכה לאחת המדינות עם רמת הזיהום הסביבתי מהגבוהות במרכז אמריקה, ושהזמינות של מים ראויים לשתייה בה היא הנמוכה ביותר באזור, לפי נתוני האו"ם.
כריית זהב אל סלוודור כריית מתכות מרכז אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד