י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חיל האוויר של ארה"ב שוקל לשלם לטייסים חצי מיליון ד' כדי שימשיכו בשירות צבאי

החיל גם עשוי להציע לטייסים לחתום על הארכות שירות קצרות יותר, בנות שנה ושנתיים, בנוסף להארכות הנוכחיות בנות חמש ותשע שנים

מטוס F35. צילום: לוקהיד מרטין
מטוס F35. צילום: לוקהיד מרטין



חיל האוויר של ארה"ב שוקל להציע לטייסיו בונוסים שנתיים בסכום של עד 455,000 דולרים, בניסיון לשמור על טייסים בשורותיו ולמנוע מהם להתפתות לעבור לשוק האזרחי.

כך אמרה ראש מחלקת משאבי אנוש בחיל האוויר, ג'ינה גרוסו, בדיון שהתקיים אתמול בפני תת הוועדה לאנשי צבא של ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים האמריקאי, דיווח הדו-שבועון האמריקאי "אייר פורס טיימס".

בשנה שעברה, העלה הקונגרס את תקרת הבונוס שמותר לחיל האוויר לשלם לטייסים כדי שימשיכו בשירותים הצבאי מסכום של 25,000 דולרים ל-35,000 דולרים - פחות מסכום מרבי של 48,000 דולר שביקש חיל האוויר.

גרוסו אמרה לחברי תת הוועדה בבית הנבחרים כי חיל האוויר גם שוקל להציע לטייסים לחתום על הארכות שירות קצרות יותר, בנות שנה ושנתיים, בנוסף להארכות הנוכחיות בנות חמש ותשע שנים.

כך למשל, טייס של חיל האוויר שישרת במשך 13 שנים ויקבל מדי שנה את הבונוס המקסימלי של 35,000 דולרים, יקבל בסופו של דבר בונוסים כוללים בסך 455 אלף דולר, בנוסף למשכורתו הרגילה.

חיל האוויר של ארה"ב מתקשה יותר ויותר למלא את מכסות הטייסים שלו, אמרה גרוסו בדיון בתת-הוועדה, וחסרים לו כעת 1,555 טייסים, מתוכם 1,211 טייסי קרב.

טייסים רבים של חיל האוויר מתפתים לעבור למשרות בחברות תעופה אשר מגייסות במרץ טייסים, ובשנת 2016 לבדה גייסו לשורותיהן 4,100 טייסים - קצב גיוס שצפוי להימשך ב-10 עד 15 השנים הבאות, הוסיפה גרוסו.

לדבריה, כאשר טייס עוזב את חיל האוויר ועובר למגזר הפרטי, משכורתו גדלה בממוצע ב-17%. "סוגיות תרבותיות שמשפיעות על איכות החיים", בהן חובות שאינן קשורות לטייס וקושי לשמור על איזון בין העבודה לחיים הפרטיים, אף הן תרמו כנראה למעבר של טייסים מחיל האוויר לשוק האזרחי, ציינה גרוסו.
שירות צבאי ארצות הברית חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד