כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לייבל'ה חושף: האם היועץ החרדי יריץ מפלגה בראשות הרמטכ"ל לשעבר?

והשבוע בלייבל'ה: על פגרת הכנסת והפעילות הפוליטית הרוחשת מתחת לפני השטח. על הסקופ והדיווח הבלעדי של לייבל'ה על המפלגה החדשה. ומדוע חבר כנסת עסוק מטריח את עצמו להגיע במיוחד לאולפן רדיו?

לייבל'ה חושף: האם היועץ החרדי יריץ מפלגה בראשות הרמטכ"ל לשעבר?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"איזה יופי של פגרה" אמר לייבל'ה לעצמו ונשם את אוויר הצהריים הקריר, במקום להתמרמר על כך ששערי הכנסת סוגרים ומסוגרים. ופרט לגפני אף לא אחד נמצא במשכן הכנסת, החיש לייבל'ה את פעמיו למצוא מעט מרגוע בסמוך לאגם הממוקם בפאתי ראש העין. "חופשה זה טוב ..", מלמל שוב לייבל'ה לעצמו בשעמום קל שהוא מנסה לשכנע את עצמו. כאילו נשמעה תפילתו, הבחין לפתע לייבל'ה בדבר מה מעניין. היועץ האסטרטגי, האיש שעומד מאחורי דרמות רבות במגזר - החתן ארי גלהר. גלהר עמד והתבונן באגם הצחיח שעיניו מתרוממות מידי פעם אל על, בתחילה חשב לייבל'ה כי המקום השקט מושך אליו יועצי תקשורת הבאים לפוש קמעא, אך עד מהרה החל לייבל'ה לחשוש שלא כך הוא. בסמוך למקום בבית קפה כשר למהדרין הממוקם בסמוך, נמצא לא אחר מאשר תושב העיר- בני גנץ. הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל. (איזה חרד"ק סיפר לליבל'ה לאחר מעשה, לייבל'ה לא בקי ח"ו באנשי צבא). לייבל'ה שפשף את עיניו שוב ושוב, האם גנץ מתכוון להריץ מפלגה חדשה ובשל כך נשכרו שירותיו של היועץ גלהר? ימים יגידו.





על אף שהכנסת איננה פעילה, לייבל'ה יביא לקוראיו הנאמנים מעט מזעיר ובעקיפין על המתרחש. שהרי פטור בלא כלום אי אפשר. ראשית נוגע לייבל'ה באירוע השבועי - 'התאגיד'. האירוע שגרם לכולם לשאול, האם הממשלה תתפרק או שמא לא?

טובי הפרשנים הפוליטים נאלצו לאכול את הכובע (חלקם הרבה אחרי שהפסיקו לחבוש אותו). לאחר שביבי הגיע להסכמות עם כחלון, העיתונאי ועורך יתד נאמן אריה זיסמן, הסביר לקראי 'יתד השבוע' מדוע כאן הייתה אמורה להיות כתבה, או נכון יותר - כתבה על 'כאן'.



ובעיתון 'המודיע' לא גנזו את הכתבה של הפרשן מ. כרמלי שטען בטורו שביבי רוצה בחירות מסיבות אחרות והוא רק מחפש תירוץ כרגע על מה להיתפס, במסגרת גדולה תחת הכותרת "האילוץ והפשרה" - לקראת סגירת החוברת נכתב: שהתאוריה בכתבה עדיין נכונה וכך הכתבה של הפרשן נשארה מעודכנת למרות הסכם הפשרה.




וטורו של הקולגה מאיר ברגר; הפרשן הפוליטי של 'המבשר' היה מעודכן ואף כלל תובנות ייחודיות. תחת הכותרת 'משפוט החיים הציבוריים' הלקוחה ממבחני אזרחות, הסביר ברגר על השפעתו העצומה של אבי ליכט המשנה ליועמ"ש על כל המו"מ בין נתניהו לכחלון והעניק כמובן את הקרדיט לנתניהו שהצליח לצלוח את המשבר עם מבוקשו בידו.



באווירת הפגרה יצא לו לייבל'ה לבילוי נוסף, אירוע השקה לתקליט של החזן דניאל כלטוב, האירוע התקיים בתל אביב במכון ת"א לחזנות. לייבל'ה הבחין בחזן המפורסם שגם מנהל את המקום בכישרון רב, הרי הוא נפתלי הרשטיק ששוחח עם שני תלמידיו המובהקים, החזנים דניאל כלטוב וסיימון כהן. ולא רק חזנים בלבד היו באירוע. לייבל'ה שמח מאד לפגוש את אלי ביתאן מהאתר שבו אתם שוהים, כשלצידו עמיתו, הכתב הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה, הצמד לא שכחו לבקר חבר וותיק שהיה בסביבה 'והסתלפו' עם ראש הממשלה המנוח.





גזירת 'התאגיד' שנחתה ביום חמישי שהיא אחת מהגזירות הקשות שידע עמנו הנרדף, לא כולל גזירות הגיוס. לא הותירה את העיתונאים אדישים. אלו האחרונים יצאו להפגין ולחסום את רחבת עזריאלי. דמות חרדית שחבשה קסדה והייתה בדרכה לחתונת הרב הראשי, באה באופן אישי לחזק את כתבי התאגיד, עקיבא וייס ומלך זילברשלג. גולשי לייבל'ה מוזמנים לזהות מיהו (ה)חרדי.



לייבל'ה לבש את חליפתו הטובה ביותר, הבריק נעליו ועטה על עצמו עניבת משי חלקה ויוקרתית. לאו מילתא זוטרתא היא, חתונת בן הרב הראשי לישראל התקיימה השבוע. לייבל'ה הבחין כי בעוד גדולי ישראל והרבנים ממתינים לחופה, חשק רל"ש הראשון לציון איציק אלחרר, בתמונה מאחורי הרבנים. לייבל'ה הבין לליבו הנרגש של אלחרר, לא בכל יום מפאר 'מזרח' כזה את העיר תל אביב. לייבל'ה מגיש לכם וידאו מיוחד כיצד הרל"ש מבקש ממאן דהו שיצלמו בסמארטפון הכשר בהשגחת הרבנות הראשית. כך זה נראה.



ובחתונה עצמה, צפה לייבל'ה בחברים מתקופת הישיבה בה למדו השניים "מאור יצחק - חמד", חתן הראשל"צ הרב ברוך דרעי וידידיה לאו בן הרב, נצפו ביחד בריקוד סוער מתמיד.



כדי לחזק את הרוחניות שנחלשה מעט בביקורו בתל אביב מיהר לייבל'ה לאגור כוחות רוחניים בעיר התורה והפקקים. אכן פגרה עדיין בעינה עומדת, אך לברר מה עושים החכי"ם בזמנם הפנוי זה חשוב. כך הבחין לייבל'ה בחבר הכנסת יגאל גואטה שהגיע לתוכניתו של מנחם טוקר, לייבל'ה חושף לקוראיו כי הביקור הוא ביקור גומלין, לאחר שטוקר הגיע למשכן הכנסת ופגש באחיו "הדובר'" וכך נולד הרעיון. לשולחן באולפן הססגוני התיישב גם הפוליטי של קול חי, איתי גדסי. לייבל'ה השתדל לבדוק האם גואטה נועל לרגליו נעלי אדידס כנהוג, אך לא ממש הצליח להבחין.



בירידה מהאולפן זרק לייבל'ה מבט חטוף במושב רכבו של של המזכ"ל מש"ס, שם הופתע לגלות כי שוכנת לה ספרייה ניידת. כידוע ח"כ גואטה אינו רק ח"כ צבעוני ו'פריק' של היו"ר, הוא גם דרשן מקצועי באזכרות ובאירועים, החל מדימונה וכלה בשדרות. לייבל'ה נזכר באנחה קלה ובלי להשוות חלילה, כי ברכבו של גפני ישנם רק ספרי תקציב...



ואם כבר עלה על השולחן עניין ה'רדיו', לייבל'ה מספר גם על עובדי תחנת 'קול ברמה'. שזכו השבוע לארוחת גיבוש והרמת כוסית לרגל חג הפסח, המנכ"ל אריאל דרעי פרגן לעובדים בתחנה ואמר כי הוא מעריך אותם על הנסיונות שהם עוברים על לא עוול בכפם, כלשונו. באירוע נכח גם הבעלים מר צבי עמר, שסיפר כי הציעו לו לקנות את התחנה במחירים גבוהים, אך הרדיו הוא צוואה של מרן זצוק"ל וכל עוד הוא חי (צבי עמר, כן?). הוא אינו מתכוון למכור.



עדיין בבני ברק צפה לייבל'ה בנחמיה שקדי הרל"ש של מ"מ ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, חגג את שמחת הברית לבנו. לאירוע הגיעו צמרת העירייה ודגל התורה. הפקחים משום מה לא הוזמנו כנראה מחוסר מקום באולם. הפתעה מעניינת נרשמה בין שני הרלשי"ם שקדי וארנד שחייכו למצלמה של דוד זר.



השבוע ביום שני נערכה שמחת בר המצווה לבן העסקן פישי ויזל מנהל קופת חולים לאומית בבני ברק האירוע הלבבי (כלומר חגיגת הבר מצווה) נערך באולמי הדקל בבני ברק, באירוע השתתפו רבנים חשובים, עסקני רפואה ורופאים. גם חברי העירייה סגן ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר אלעד, ישראל פרוש. סגני ראשה"ע וחברי המועצה מבני ברק ואלעד. כולם באו להביע את הערכתם. פישי מצידו קיבל את כולם בחיבה ובכבוד הראוי ודאג שאף אדם לא יצא מקופ"ח.



הבדרן הנצחי, איש אשר רוח וגשם בו, שאול קרויזר. חגג את הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. לחבריו כתב קרויזר הזמנה מיוחדת בסגנונו השנון, המזמינה אותם לקידוש. לייבל'ה ניסה להתעלות על סגנונו של קרוייזר, אך הדבר נחשב לבלתי אפשרי. על כן לייבל'ה מביא אותה ככתבה וכלשונה.

"אודה ה` מאוד בפי ובתוך רבים אהללנו, מתוך שבח והודיה להשי"ת הנני להזמינכם לקידושא רבה לרגל הולדת בתי (או מיכל או יעל או עדי, שרה, תהילה או אפרת, לא סגור עדיין). בשטומו"צ שתתקיים אי"ה בשבת פרשת ויקרא, בביכ"נ זלאטשוב, רחוב חיד"א פינת הרב שך בבני ברק. נא לא לבוא עם קיבה ריקה. פיפיקלעך, געלר והערינג כיד המלך. שאול קרויזר אב״ד "פיצה ביתית". לייבל'ה שכר שליח מיוחד עם 'חמגשיות' שישמור לו מכל הטוב הזה.



באנחת מה עזב לייבל'ה את העיר בני ברק תוך שהוא מדלג על ההפגנות בז'בוטינסקי, ועשה את דרכו לבירתנו הנצחית ירושלים.

ביפו הירושלמית שחוברה לה יחדיו, הבחין לייבל'ה בדובר בית הגראי"ל שטיינמן שליט"א, קובי רוזנשטיין. שעשה סידורים ביפו יחד עם בנו. לייבל'ה שמח לראות את הדובר המסור בירושלים, זאת משום שמעיד הדבר יותר מכל על מצב בריאותו של מורו ורבו מרן הגראי"ל שטיינמן.



המשיך לייבל'ה בסיבוב בשכונות הירושלמיות עטויות ההוד והאוויר הצלול כיין-לייבל'ה מיושן, בין הסמטאות במרכז הבירה הבחין לייבל'ה בשמוליק יעבץ, הרל"ש של ישראל קלרמן ששימש כשמרטף לילדיו. שמוליק נצפה בשיחה ערה עם אריה קינג לוחם מלחמות השבת.



ועוד בירושלים הבחין לייבל'ה בחבר מועצת העיר, פיני עזרא. עזרא נראה בסמטאות מרכז הבירה. לליבל'ה נודע כי חבר המועצה 'ירד לשטח' למען ישמע את מצוקת התושבים, ולצערנו, בעיר ההומה לא חסרות כאלו.



בכיכר ספרא המפורסמת, פגש לייבל'ה במועמד לראשות העיר משה ליאון וחבר המועצה אברהם בצלאל שנראו משוחחים לפני ישיבת ההנהלה. לייבל'ה ניסה להטות אוזן אך לא הצליח לשמוע מאומה על הדיל שכפי הנראה נסגר.



ולאחר שכל עם ישראל קיבל את הספר המדהים על הרבי מחב"ד ולאחר שקיימו את מצוות הסדר יח"צ טרם זמנה וכל אחד נשלח להתראיין במקום אחר, אליטוב בערוץ 2, ארליך בערוץ הכנסת וירושלמי בערוץ 1. הבחין לייבל'ה באבי הספר, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, שואף אוויר לאחר טבילה במקווה חב"ד ברחוב חנה. לצידו נראה הח"כ הויז'נצאי מוזס. לאליטוב לא היה ספר להעניק למוזס, אך לייבל'ה שמע כי אליטוב הבטיח כי עד סיום הפגרה והוצאת המהדורה השנייה או השלישית הוא יוודא כי מוזס יקבל.



לייבל'ה שם פעמיו אל כנס הקמת השדולה למען ישראל בפרלמנט האיחוד האירופי. הכנס התקיים ביום שלישי בהשתתפות למעלה מ-15 חברי פרלמנט, בכנס נשמע הנאום שריגש את עם ישראל שנשאה איילה שפירא בת ה-13 איילה נפצעה בעבר מבקבוק תבערה ונכוותה בפניה. בין הנוכחים נצפה עם יוסי דגן גם התמים הצעיר שניאור וובר-ארליך, אחיו של מחבר הספר.



לייבל'ה - שכידוע חובב חצרות חסידים מושבע - גילה השבוע משב"קים שהמתינו בתור בעת פגישת אדמו"ריהם. האחד הוא אלימלך גרינפלד יד ימינו והאיש החזק בסאסוב, השני בנימין פיטרמן משב"ק הרבי מפיטסבורג. ההמתנה הייתה בעת ביקור שערך הרבי מסאסוב אצל הרבי מפיטסברג. במהלך הביקור הסתגרו האדמו"רים כשעה והמשב"קים נותרו לנייעס בחוץ על עניינים שברומו.



ואפרופו משב"קים, ברכת מזל טוב שלוחה למשב"ק הרבי מתולדות אהרן, הרב משה יוסל צימעט, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו מחר יום ראשון. ולמשב"ק אדמו"רי בית לעלוב הרב אהרן לוסטיג, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו ביום רביעי הקרוב.

ולאחר איחולי המזל טוב בשבוע שעבר, השבוע נערכה שמחת האירוסין לבנו של עורך הדין אברהם יוסטמן. השמחה עצמה נערכה בביתר, לשם הגיעו צמרת שלומי אמונים ובראשם סגן השר מאיר פרוש.



פרוש עצמו בהיותו סגן שר השיכון ב-96, לא האמין בזמנו שתקום שכונה חרדית בהר יונה. ביום חמישי האחרון סייר במקום ולא האמין למראה עיניו. לייבל'ה תיעד את הרמ"ט החדש של סגן השר שייע טננהויז, עם ראש עיריית נצרת, רונן פלוט.

פינת המזל טוב.
ולסיום, לייבל'ה מדווח על שרשרת שמחות בערים החרדיות, עקיבא אוביץ יועץ לשכת ראש עיריית ביתר - לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו.

ממלא מקום ראש עיריית אלעד שמואל גרוסברד, חגג השבוע את הולדת בתו. בשבת נערכה קידושא רבא בבית הכנסת המרכזי 'מאור שרגא' בהשתתפות מאות תושבי העיר ראשיה ופרנסיה.

גם חבר מועצת העיר בנימין הרשלר מנכ"ל מוסדות באיאן, חגג את שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ומזכיר עיריית ב"ב ודוברה הנערץ על ידי כל העיתונאים בארץ ובעולם, (וראש עיריית בני ברק יודע משהו על העולם) אברהם טננבוים, חגג את הולדת הנכדה בשעה טובה.

חבר מועצת העיר בני ברק, יאיר שוקרון, חגג את הולדת הבת בשעה טובה, לייבל'ה לא בדק האם הביאו הערינג לקידוש בעירייה, או שהסתפקו במאכלי העדה כגון מופלטה או ספינג.

וייצחק שינין, גבאי בית הכנסת איצקוביץ, חגג בליל שישי את אירוסי הבן בשעה טובה ומוצלחת.
אברהם מרדכי מנלה מנכ"ל חברא קדישא בתל אביב. המשמש כאחד האנשים החזקים באיזור ונבחר גם ליו"ר מד"א, חגג את אירוסי בנו בליל שישי, עם בת הרב פלדמן מאסותא.

איש הצפון בכלל ומירון בפרט, צביקה לבל. חגג בשבוע שעבר את שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.
לייבלה רכילות חרדית מפלגה חדשה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד