י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עובדי התאגיד מפגינים: "בלי עיתונות חופשית אין דמוקרטיה"

כ-300 עיתונאים, רובם אנשי חטיבת החדשות של התאגיד, יחד עם בני משפחותיהם, מפגינים מחוץ לקרית הממשלה במחאה על הפשרה שהושגה בחמישי לסגירת החטיבה

צילום: תמר נוירברג, פלאש 90
צילום: תמר נוירברג, פלאש 90



רבע שעה לפני ההפגנה של ארגון העיתונאים, שקרא לציבור ולקובעי המדיניות שלא לתת יד להשתקת התקשורת, רחבת קרית הממשלה הייתה ריקה מאדם. בתוך דקות היא התמלאה בכ-300 עיתונאים, רובם אנשי מחלקת החדשות של התאגיד יחד עם בני משפחותיהם והחלו להתארגן להפגנה.

על השלטים נישאו כתובות כמו "כחלון, בדיור נכשלת, בגז נכשלת, וכאן?", "מחיר למשתפן", "בלי עיתונות חופשית אין דמוקרטיה #עד_כאן". מהר מאוד החלו המפגינים לצעוק עד כאן ולציבור מגיע שידור ציבורי.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, אמר: "זו מבחינתנו זו לא רק הפגנה על הזדהות עם המפוטרים הרבים גם מהתאגיד וגם מרשות השידור אלא בעיקר הפגנה נגד היסיונות של פוליטיקאים ובראשם ראש הממשלה להשתלט על התקשורת כדי לוודא שקודם כל תשרת אותם ורק אחר כך אם בכלל את הציבור. זה דיל מלוכלך על חשבון הציבור והגיע הזמן שהציבור יתעורר ויאבק למען שידור ציבורי עצמאי וחזק".

תומר שלפניק, עורך חדשות בדיגיטל של תאגיד השידור הישראלי, ממארגני ההפגנה ומחברי וועד העובדים מספר ש"ההפגנה אורגנה מהרגע להרגע. הסיפור הוא כזה אבסורד, המדינה קראה למאות עובדים לשרת את הציבור ולהקים שידור ציבורי חדש עצמאי וחזק שידבר אל הציבור ויקדם את האינטרסים שלו. באו עיתונאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, המגזרים והמגדרים כדי לעשות חדשות ברמה טובה ואז מה שקרה מסיבה לא ברורה, נתניהו ואנשיו משנים את הסיבה שבגללה הם רוצים לסגור אותנו ובעצם להתנגד למהלך שהם עצמם הגו. פעם זאת הייתה מסיבה שכולנו שמאלנים והוכחנו להם שזה לא נכון. אחר כך בגלל שאנחנו עולים יותר כסף מהרשות והוכחנו שזה לא נכון. אז אמרו בגלל שאנחנו לא מוכנים לשידור והוכחנו שזה לא נכון, שוב. הספין האחרון הוא שלא ניתן לפקח עלינו אבל הוכחנו שיש עלינו פיקוח. גם כחלון לא יכול להסביר למה מלכתחילה היה צריך למצוא פשרה מול נתניהו. כנראה שפשוט לא באנו לא בטוח".

שאול אמסטרדמסקי: "אנחנו לא חברים של הפוליטיקאים. אנחנו רוצים לסקר אותם ולבקר אות ולהגיד מתי הם טובים ולא טובים וזה מה שהמחוקק חוקק. כל מה שמעניין את נתניהו שיהיה פחות גוף תקשורת אחד שיבקר אותו. בקרוב יהיו עוד הרבה גופי תקשורת שנראים כמו שהוא רוצה. ההיסטוריה תשפוט את שר האוצר כחלון. ראיתי את הידיים שלך רועדות כשהקראת את הדיל החדש ואתה יודע שזה בלוף. אתה יודע שקשה לעמוד מול ראש הממשלה, אבל יש לך הזדמנות לחזור בך מהפשרה המושחרת הזאת".
ארגון העיתונאים קרית הממשלה התאגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד