כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יו"ר התאגיד שובר שתיקה: "הפכנו להיות רוסיה"

זמן קצר לפני הפגנת עובדי התאגיד הערב בתלא אביב, גיל עומר, יו"ר התאגיד, שבר שתיקה ותקף את המתווה החדש: "אני עצוב היום על מה שקרה פה בשבוע האחרון בצרוה שקשה לתאר אותה. אני עצוב על מה שקרה לנו, על הדמוקרטיה שנרמסה בצורה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה"

גיל עומר (במרכז). צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גיל עומר (במרכז). צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שהמשבר הפוליטי סביב תאגיד השידור הציבורי - תם, עובדי מחלקת החדשות של התאגיד – שנשארו מחוץ למשחק – זועמים, והערב הם מפגינים בת"א.

קודם לכן הערב, יו"ר התאגיד גיל עומר, שבר שתיקה והביע את עמדתו נגד מתווה התאגיד שהושג בהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. "אני עצוב היום על מה שקרה פה בשבוע האחרון בצרוה שקשה לתאר אותה. אני עצוב על מה שקרה לנו, על הדמוקרטיה שנרמסה בצורה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה", תקף עומר בחריפות.

בראיון שהעניק בערוץ 2 אמר יו" התאגיד: "בדברי הימים של המדינה הזו, השבוע הזה - אם זה לא ישתנה - ייזכר לדיראון עולם. דגל שחור כבד הונף על העניין הזה, משום שרמסו את הדמוקרטיה. מה קרה פה? הממשלה באה והשתלטה על גוף שידור ציבורי, רה"מ שמחליט שהוא ימנה את המגישים ואת העורכים, ואת הכתבים, זה באמת דגל שחור. זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ששלושה-ארבעה מהם לא באים טוב לרה"מ".

עומר טען כי "לתאגיד יש מועצה אזורית עם 11 אנשים שכולם אנשי ציבור מעולים. פתאום זה בסדר ועושים מבנה דומה. למה? בשביל מה צריך את זה?" לדבריו, "שאלתי את עצמי לפני מספר חודשים, מה הדבר הזה קשור אליי, איך אני הגעתי לסיטואציה הזו, ואין לי תשובה".

"קמתי בוקר אחד וקראתי ב'ישראל היום' שאני שמאל קיצוני, אני נציגו ושליחו של נוני מוזס, ואני חטפתי את התאגיד. מעולם לא שמעו ממני דעה פוליטית, אני עוסק בתקשורת הרבה שנים, מעולם לא הייתי בהפגנה, אפילו אין לי פייסבוק", סיפר יו"ר התאגיד.

הוא גם הסביר על מה יצא הקצף: "הסיבה היחידה היא שהבינו שמדובר באנשי מקצוע, ואין יכולת להשפיע מי ייבחר", טען. "הקמנו את גוף התקשורת הכי פלורליסטי ומגוון, שנותן ייצוג לכל השכבות, אין גוף תקשורת מאוזן כזה במדינת ישראל, ואת זה הולכים לזרקו לפח בגלל גחמה", לדבריו, "הכספים של הציבור ואני אומר בצורה ברורה, אין לנו אג'נדה נגד רה"מ ואף אחד אחר. אנחנו אנשי מקצוע ותפקידה של העיתונות לחקור".

עומר סיכם ואמר כי "אנחנו נילחם כל עוד אנחנו יכולים. לא יכול להיות שככה מפוטרים אנשים. מאות אנשים נזרקים לרחוב בגלל העניין הזה, כספי ציבור מתבזבזים, לא יכול להיות שהדמוקרטיה נרמסת ככה".
תאגיד בנימין נתניהו משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד