כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"אלאור אזריה הבריטי" ישוחרר מבית הסוהר

לאחר שתועד יורה בלוחם טאליבן פצוע, כשהוא משוויץ בכך בפני חבריו, שוחרר החייל הבריטי שהורשע ברצח בשדה הקרב לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה

הפגנה נגד מאסרו של בלקמן בלונדון, צילום: רויטרס
הפגנה נגד מאסרו של בלקמן בלונדון, צילום: רויטרס

אלכסנדר בלקמן, סמל בחיל הנחתים הבריטי, שירה במחבל טליבאן פצוע, ישב שלוש שנים בכלא - לאחר מאבק ציבורי גדול, בדומה למאבק עם אלאור אזריה, בית המשפט המיר את עונשו מרצח להריגה, והוא צפוי לצאת לחופשי בעוד כמה ימים.

בדומה לסיפור עם החייל הישראלי אלאור אזריה, שירה במחבל פצוע, בשנת 2013 נגזר על בלקמן מאסר עולם עם עונש מינימום של עשר שנות מאסר. בהמשך הופחת עונשו לשמונה שנות מאסר.

התקרית התרחשה ב־15 בספטמבר 2011 באפגניסטן, פעיל טליבאן נפצע קשה בעקבות ירי ממסוק אפאצ'י ושכב בסמוך למוצב בריטי. סיור שבו השתתף סמל בלקמן ירה בפעיל הפצוע,
התקרית תועדה במצלמה שהוצבה על קסדתו של חייל אחר שהשתתף בסיור. בסרטון, שנחשף על ידי הרשויות במסגרת חקירה אחרת, בלקמן תועד יורה במחבל באמצעות אקדח ואומר לחבריו: "ברור לכם שזה לא יסופר לאף אחד. הפרתי הרגע את אמנת ז'נבה".

כמו במקרה אלאור אזריה שפילג את החברה הישראלית, גם המקרה של החייל הבריטי פילג את החברה הבריטית ורבים קראו לשחררו. בלקמן תועד יורה מטווח קצר במחבל פצוע ומצטט מהמחזה "המלט" של שייקספיר: "אתה משוחרר בזה מכבליך הגופניים... זה לא משהו שאתה לא היית עושה לנו". האירוע הפך לתקדים מאחר וזו הייתה הפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שחייל בריטי מורשע ברצח שבוצע בשדה הקרב.
בלקמן אלאור אזריה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד