ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

8 צעדים שאפשר לתרגל כדי להשיג בריאות טובה ואריכות ימים

מחקר של ג'ודית מוסקוביץ' מנורתווסטרן הראה כי אנשים שתרגלו כישורים לטיפוח חשיבה חיובית נהנו מבריאות טובה יותר והאריכו ימים גם כשסבלו ממחלות כרוניות וחשוכות מרפא

8 צעדים שאפשר לתרגל כדי להשיג בריאות טובה ואריכות ימים



"הסתכלו על החצי המלא של הכוס, לא החצי הריק" – ביטויים אלה לאופטימיות חסרת תקנה מאפיינים את מחשבותיהם של אנשים שבריאותם משופרת ותוחלת החיים שלהם ארוכה יותר.

מחקרים רבים הראו את הקשר המובהק בין אופטימיות למדדי בריאות טובים – לחץ דם נמוך, העדר מחלות לב, משקל תקין ורמת סוכר תקינה. אפילו במקרה של מחלות חשוכות מרפא רגשות חיוביים ומחשבות יכולים לשפר את איכות החיים.

ג'ודית מוסקוביץ, פרופסור למדעי רפואה חברתית בבי"ס פיינברג לרפואה בנורתווסטרן, פיתחה רשימה של שמונה כישורים המסייעים ליצור תחושות חיוביות. במחקרים שעשתה לפני כן באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו הראתה מוסקוביץ אנשים שאובחנו כלוקים ב-HIV ותרגלו את הכישורים הללו היו בעלי רמות נמוכות יותר של הוירוס, נטלו תרופות בצורה נכונה יותר ונזקקו פחות לתרופות נגד דיכאון.

מטרת ההכשרה היא לסייע לאנשים להרגיש מאושרים, רגועים ושבעי רצון במהלך משבר בריאותי. הבונוס, לדברי החוקרים, הוא שיפור בבריאות ותוחלת החיים. כל משתתף במחקר שלהם התבקש ללמוד לפחות 3 מהכישורים הבאים ולתרגל אחד או יותר מדי יום.

לזהות מדי יום ארוע חיובי שקרה

לרשום אותו ביומן, להרהר בו או לספר עליו למישהו

לכתוב יומן "הכרת טובה" יומי

להכין רשימה של עוצמות אישיות ולציין איך משתמשים בהן

לקבוע יעד בר השגה כלשהו ולתעד את הדרך להשגתו

לדווח על ארועים מעוררי מתח קל ולרשום דרכים להתמודדות חיובית עם ארועים כאלה

לזהות ולבצע מעשי חסד קטנים מדי יום

לתרגל מיינדפולנס (אימון התודעה), בהתמקדות על הכאן והעכשיו ולא על העבר או העתיד.

מוסקוביץ שאבה השראה מראיות לכך שאנשים עם מחלה קשה, סכרת סוג 2 ומחלות כרוניות אחרות חיו זמן רב יותר אם הפגינו רגשות חיוביים. "הצעד הבא היה לראות אם אפשר ללמד אנשים לבצע צעדים שמעודדים רגשות חיוביים ואם יש לזה השפעה על ההתמודדות שלהם עם המתח והבריאות הגופנית שלהם".
אושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד