י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יד קלה על ההדק: הנשיא טראמפ מאפשר לבכירי הצבא לתקוף

לאחר שמונה שנות כהונתו של ברק אובמה, בהם התלוננו בכירי הצבא על הגבלות שהוטלו עליהם שמנעו מהם לפעול נגד אויבי ארה"ב כרצונם, מכריז הנשיא טראמפ על מדיניות חדשה • המתנגדים חוששים, אך בפנטגון מביעים סיפוק גדול

טראמפ, רויטרס
טראמפ, רויטרס

מפקדי הצבא בארה"ב, שהתלוננו בזמן כהונת אובמה על מגבלות שהנשיא דאז הטיל עליהם בכל הנוגע לתקיפות נגד מעוזי מחבלים - בדגש על דאעש, קיבלו הודעה על שינוי במגמה ועל כך שהם יכולים לתקוף באופן חופשי.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות AP, טראמפ אישר לתגבר את הכוחות האמריקאים במזרח התיכון ואפריקה. המתנגדים חוששים מאיבוד שליטה של הבית הלבן, ומהצפי להרוגים רבים, אך הגנרלים מרוצים מההוראה החדשה.

על פי הדיווח, הפנטגון הגדיל את השליטה על קבלת החלטות בשדה הקרב, וכעת הוא מנסה להגדיל את הסמכות שלו במאבק נגד הקיצוניים במזרח התיכון ובאפריקה. סומליה היא המדינה שהרגישה את אפקט טראמפ מיד, משום שהרחיב את הסמכות של הצבא האמריקני לתקוף מהאוויר מטרות של אל-קאעידה. כעת זה צפוי להתרחב בתימן, שבה מנהיגי הצבא מבקשים עזרה נגד המורדים שנתמכים על ידי איראן.

השינויים בהתנהלות תחת טראמפ מאפשרים לפנטגון לנהל בעצמו את מדיניות המלחמה. תחת ממשל אובמה, הגנרלים הבכירים בצבא ארה"ב התלוננו על התנהלות "מסורבלת", ודרישות בלתי הגיוניות מהמפקדים שביקשו אישור לתקוף יעדים. השינוי אצל טראמפ יכלול אף "האצלת סמכויות על מפקדים בדרגים נחותים יותר".

החשש של המתנגדים לשינוי, שבאזורים צפופים כמו מוסול, עלולה ההוראה להגדיל את מספר האזרחים ההרוגים, כשמפקדים זוטרים יקבלו החלטות פזיזות. מנגד בכירי הצבא טוענים שהם צריכים אשראי לפעול מהר יותר נגד האויבים של ארה"ב, והסרבול של מדיניות אובמה הקשתה עליהם להילחם בטרור בצורה רצינית ולהביא הישגים.
טראמפ צבא פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד