י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם ראש הממשלה נתניהו יאלץ להפרד סופית מתיק התקשורת?

על רקע המחאות נגד המהלך שהוביל נתניהו לסגירת תאגיד השידור הציבורי אותו הקים, נראה כי ראש הממשלה צפוי לוותר באופן סופי על תיק התקשורת הקרוב לליבו; במקביל, השר הנגבי הוזהר לפני עתירה לבג"צ • הדרמה בעיצומה - כל הפרטים

ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

על רקע הפגנות עובדי התאגיד, מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל לשוב לכס שר התקשורת אותו הוא העביר זמנית לשר צחי הנגבי, זאת בעקבות ההסתברות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע לנתניהו כי הוא מנוע מלשוב אל תפקידו כשר התקשורת.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מנדלבליט יאפשר לנתניהו לעסוק בנושא תאגיד השידור, זאת למרות הבעייתיות בעקבות חקירותיו של ראש הממשלה, וזאת למרות העתירות שהוגשו בנושא לבג"ץ, שבסופו של דבר – גרמו להעברת הסמכויות להנגבי.

וברקע: ח"כ איתן כבל, שיגר הבוקר מכתב לשר הנגבי שבו הוא מאיים: עליך להתנגד ל"מתווה נתניהו-כחלון" שיביא להרס השידור הציבורי – אחרת נעתור לבג"ץ נגדך ונגד הממשלה. במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד יובל יועז ודורון ברקת ממשרד "יועז-ברקת", צוין כי בג"ץ כבר הביע, בהליכים הקודמים שבהם עתר ח"כ כבל בעניין תאגיד השידור הציבורי, את מורת רוחו נוכח התנהלות הממשלה, שדחתה פעם אחר פעם את מועד עלייתו לאוויר של תאגיד השידור.

עוד צוין במכתב כי "מתווה נתניהו-כחלון" הוא בלתי חוקי, באשר יש בו הפרה של התחייבויות המדינה לבג"ץ בהליכים הקודמים, וכי אם ייושם המהלך יהיה גם יישומו שלא כדין. "עקירת חטיבת החדשות מתוך תאגיד השידור הישראלי "כאן", והקמתו של תאגיד חדשות שכלל תפקידו יהיה לשדר שידורי חדשות ואקטואליה במסגרת ערוצי הרדיו, הטלוויזיה והדיגיטל של השידור הציבורי, לא תניב כל תועלת ציבורית, ואין בה ולו יתרון אחד. מאידך, נזקיו של מהלך כזה רבים וניכרים: הן מבחינה מוסדית-ארגונית; הן מבחינה כספית-תקציבית; הן מבחינת הקושי האובייקטיבי לסווג את השידורים לכאלה הכוללים נושאי חדשות ואקטואליה וכאלה שאינם; הן מבחינת יצירת מעטפת ארגונית כפולה שלא לצורך, תוך יצירת מצב שבו מקבלי ההחלטות בשני הגופים יהיו אנוסים לפעול במצב מתמיד של חיכוך והתנגחות זה בזה.. נוכח כל אלה, הרי שמוטלת עליך, כממלא-מקום שר התקשורת, החובה להתנגד ליישומו של המתווה האמור", נכתב.
צחי הנגבי בנימין נתניהו תאגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד