י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עפים על עצמם: "הפלג הירושלמי" ינסה לחסום את נמל התעופה

הפלג הירושלמי החליטו הבוקר להמשיך בהפגנות נגד מעצר ומאסר בחורי הישיבה העריקים, והכריזו על מחאה בשערי נמל התעופה בן גוריון על מנת "להעביר מסר לעולם" • מדובר בעונת השיא, והמחאה צפויה להקשות על מאבטחי נתב"ג והמשטרה

עפים על עצמם: "הפלג הירושלמי" ינסה לחסום את נמל התעופה
יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר שורה של הפגנות מצד אנשי 'הפלג הירושלמי' במספר צמתים ברחבי הארץ, החליטו להפגין גם בנמל התעופה בן גוריון - "להעביר מסר למדינות העולם".

"לנוכח ההסלמה בהתנכלות של השלטון לאסירי עולם התורה, הוחלט להרחיב בימים אלה את המחאה על מנת שתגיע לאוזני העולם כולו" נכתב בהודעה שהפיצה "הוועדה להצלת עולם התורה" הבוקר, "במסגרת הפעולות שנועדו להעביר מסר למדינות העולם יתקיימו צעדי מחאה המוניים באיזור נמל התעופה, לעיניהם של התיירים הזרים המגיעים לישראל וחוזרים ממנה לארצותיהם. במקום יינשאו שלטי מחאה באנגלית ובשפות נוספות".

במהלך החודשים האחרונים הלכו והתגברו הפגנות "הפלג הירושלמי", כאשר לפחות פעם בשבוע נערכת הפגנה ברחבי הארץ, בעקבות מעצר ומאסר תלמידי ישיבות שלא התייצבו לבקו"ם בהוראת רבם, ואף אינם מדווחים שהם לומדים בישיבה כפי שנהוג בכלל הישיבות בארץ, למעט אלו המשתייכות לקהילתו של הגר"ש אוירבך.


הפגנות הפלג הירושלמי בשבוע שעבר בבני ברק. צילום: מחאות החרדים

פסח מהווה יריית הפתיחה לעונת הנסיעות של הקיץ, וברשות שדות התעופה נערכים לפעילות שיא. הצפי של רשות שדות התעופה הוא ש-1.6 מיליון נוסעים יעברו במהלך חודש אפריל בנתב"ג במעל 10,000 תנועות מטוסים. בנתב"ג צפויים עומסים במהלך ימי החג במשך רוב שעות היום, ומרשות שדות התעופה נמסר בשבוע שעבר כי כל צוותי העובדים בכל המחלקות התפעוליות והביטחון תוגברו, בניסיון להקל על הנוסעים בדרכם לחופשה בחו"ל.

"במידה והפרסום המוקדם, שנועד לתועלת הציבור, יגרום להיערכות עויינת בשטח שתפריע ותמנע את קיום צעדי המחאה" כתבו מארגני המחאה, "ניאלץ לבצע את המחאה במועדים שונים ללא פרסום הודעה מראש".

בשבועות האחרונים - במהלך ההפגנות הסוערות בירושלים, בני ברק ובמקומות נוספים ברחבי הארץ, נעצרו עשרות מפגינים שעל פי החשד הפרו את הסדר, תקפו שוטרים, סיכנו את עצמם ואת השוטרים. נגד חלקם הוגשו כתבי אישום ואחרים קיבלו דו"חות.

ממשטרת ישראל ומרשות שדות התעופה לא התקבלה תגובה.
הפלג הירושלמי נתבג מעצר עריקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד