י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בארגון החסד החליטו לשלם את הכופר להאקרים

בארגון החסד "עונג שבת ויום טוב" החליטו לשלם את הכופר - ולשמחתם ההאקרים שיחררו את החסימה

בארגון החסד החליטו לשלם את הכופר להאקרים

המערכת הממוחשבת של ארגון החסד, שההאקרים השתלטו עליה ודרשו דמי כופר - שוחררה, זאת אחר תשלום של כאלפיים דולר באמצעות ביטקוינים. זו כבר תופעה, בה ארגונים ומוסדות וגם עסקים פרטיים מותקפים באמצעות האקרים, שמסתתרים מאחורי שורות קוד וחשבונות נסתרים, הדורשים דמי כופר עבור שחרור קבצים או מערכות הפעלה למחשבים.

לאחר יומיים של משא ומתן מתיש, בארגון החסד 'עונג שבת ויום טוב' של הרב אפרים שטרן נשמו לרווחה, זאת לאחר שחרור רשת המחשבים בתשלום דמי כופר והפעלת לחץ על ההאקרים. בסוף השבוע נשלח על ידי הפורצים קוד פתיחה ששיחרר את ההצפנה שנשלטה בידי ההאקרים. אחד המעורים בעניין טוען כי בדיקה גילתה כי מקור אחד המעורבים בפריצה הוא מאשקלון.

לעובדי המשרד דרושים כעת כמה ימים של עבודה מסביב לשעון, למלאות את החסר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בארגון, המחלק בימים אלו 'קמחא דפסחא', כבר הוכנה תכנית חלופית למקרה והמערכת לא תחזור לפעולה. כמה עשרות עובדים הועמדו הכן, למקרה ויצטרכו להכין מאגרי מידע אחרים. עוד נודע ל'בחדרי' כי מערכת הטלפון של הארגון גם יצאה מכלל פעולה ביומיים האחרונים, עקב היותה מחוברת לרשת.

דמי הכופר שולמו באמצעות ביטקווינים בשווי כמה אלפי דולרים. למרבה המזל, מיד עם תחילת ההשתלטות הפירצה התגלתה, ולטענת אנשי הארגון הם הצליחו לעצור מפני נזק גדול עוד יותר. כמו כן, הגיבוי האחרון נעשה עד מספר ימים לפני הפריצה. וחומר חשוב מהימים האחרונים הלך לאיבוד, אולם במאמצים ניתן יהיה לשחזרו.

המסקנות ייושמו מיידית. מאגרי המידע והעדכונים ישובצו מעתה ברשת פנימית מבלי שהתוכנה תהיה חשופה לחיבור לאינטרנט.

למחלקת הסייבר במשטרת ישראל קשה להתחקות אחר עקבות העבריינים, הפועלים ממדינות שונות בעולם. וגם אם הם פועלים מישראל, הם מסתירים את הכתובות, באמצעות התחברויות ממדינות אחרות. רק באחרונה, כדי ללכוד את תושב הדרום ששיגר הודעות שווא על פצצות במרכזים יהודיים, נדרש שיתוף פעולה בינלאומי של מספר מחלקות סייבר בינלאומיות ברשויות ביון, כך שהמשימה אינה פשוטה.
האקרים כופר עונג שבת ויום טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד