י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קברים חדשים ב'חוצה ישראל'

הקברים החדשים התגלו באיזור קיבוץ רגבים. צפויים עיכובים בסלילת הקטע הצפוני של הכביש

קברים חדשים ב'חוצה ישראל'

נראה כאילו מי שהגה את תוואי כביש חוצה ישראל ניסה שלא לפספס ולו קבר אחד לאורכו, אחרת קשה להסביר את גילויים של עשרות קברים לאורך תוואי הכביש. בימים אלה, כך מדווח עיתון 'הארץ', נתגלע משבר חדש העשוי לעכב את המשך סלילת הקטע הצפוני של הכביש (קטע 18) מאיזור מחלף עירון לאליקים, וזאת בשל קברים חדשים שהתגלו באחרונה באיזור קיבוץ רגבים ידרשו שינויים בביצוע התוואי בעלות של 10 עד 50 מיליון שקל.

קטע 18 של כביש חוצה ישראל אמור לחבר בין כביש ואדי ערה במחלף עירון לכביש ואדי מילק בצומת עין תות ליד אליקים. לאחר שבג"ץ דחה את העתירות של הגופים הירוקים נגד הכביש ואישר את הסלילה, החלו לפני כמה חודשים הבעיות עם הגופים החרדיים.

בדצמבר 2004 אותרו ליד קיבוץ רגבים כמה מערות קבורה. בעקבות הגילוי עוכבו העבודות לשלושה שבועות, נערכו במקום הפגנות של מאות חרדים ונגרם נזק כבד לציוד במקום. לאחר פשרה שהושגה בנוגע לשני הקברים שנמצאו, נרגעו הרוחות וחודשה העבודה. שתי המערות, שהתגלו ממש על התוואי העתידי של הכביש, פונו על ידי רשות העתיקות, אך מערות קבורה חדשות שהתגלו בשולי התוואי עדיין לא פונו והן במרכז הוויכוח החדש.

שתי מערות הקבורה החדשות התגלו בעקבות עבודות חישוף והעתקת עצים במסגרת ההכנות לסלילת הכביש. כמו כן, נתגלתה עצם אחת באתר הנמצא במרכזו של התוואי. על-פי הוראת שר התחבורה שניתנה בעקבות המשבר האחרון, ברגע שמתגלים אתרים חשודים מופסקת העבודה עד מציאת פתרון מוסכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד