י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשד: בית הכנסת הוצת

צוותי הכיבוי השתלטו על השריפה שפרצה בבית הכנסת במודיעין, אבל לא הצליחו למנוע את הנזק הגדול

ספרי קודש שעלו באש
ספרי קודש שעלו באש



בית הכנסת ברחוב נחל פארן שבמודיעין עלה הערב (יום ד') באש וספרי קודש שבתוכו עלו באש. צוותי כיבוי אש, שהוזעקו על-ידי עוברי אורח, השתלטו על השריפה, אולם לבניין המפואר נגרם נזק קשה ביותר. אחת ההערכות היא כי מדובר בהצתה, אולם טרם נמצאו ממצאים היכולים לאשש זאת.

תושבים שהבחינו, בערך בשעה שש בערב, בלהבה גדולה על גג בית הכנסת, הם שהזעיקו את אנשי כיבוי האש, שהגיעו במהירות למקום, אלא שהאש התפשטה במהירות של העובדה שבתוך בית הכנסת היו חומרים דליקים, כמו ספרים ורהיטים מעץ.

"מדובר היה בשריפה גדולה שהתפשטה מהר מאוד", אמר טפסר מאיר הראל, מפקד כיבוי אש איילון לכתב YNET. "בשלב זה לא ידוע כיצד פרצה השריפה אבל כתוצאה ממנה נהרס בית הכנסת כליל".

למקום הוזעקו שוטרי תחנת מודיעין אשר פתחו בחקירה וגבו עדויות לגבי נסיבות השריפה.

עדות מהמקום

הנה עדות של אחד הגולשים בפורום 'בחדרי חרדים' שהיה במקום:

אני חוזר עכשו משם. ולמרות השעה המאוחרת אנשים מתגודדים סביב בית הכנסת ולא מאמינים.
אספתי מהם תיאור של מה שקרה.

שעה לפני מנחה יש במקום שיעור של כמה פנסיונרים שלומדים 'דף היומי'. פתאום כבה האור והם שמעו קול של קפיצת חשמל. הסתכלו למעלה וראו כתם אדום על התקרה ואחרי שניה הכתם הפך לאש וכל הגג התלקח.

השעה היתה בערך שש אחרי הצהרים. הם רצו החוצה והזעיקו מכבי אש. בשעה שש וחמש דקות הגיעו מכבי אש, אבל רק כבאית אחת, עם צינור אחד קרוע. שניה אחריהם הגיע הרב דוד לאו שבדק עם הזקנים שאין נפגעים בנפש וכל מי שהיה בבית הכנסת כבר יצא.

התברר שהיו גם שני צבעים בקומת המרתף והם יצאו החוצה בריצה.

בינתים ביקש הרב לאו מאחד השכנים שיביא צינור ויעמוד מול ארון הקודש שנראה בוער. הכבאית הגיעה עם ציוד מיושן, וצינור מלא קרעים. כולם שם הגדירו את זה בתור בושה אחת גדולה.

כשרק התאפשר, נכנס הרב לאו עם הכבאים אל ארון הקודש, דרך דלת צדדית שנמצאת ליד ארון הקודש, והם הוציאו את ארבעת הספרים. כל הספרים ניזוקו קצת. יש אחד שנשרפו שתי יריעות ויש אחד שניזוקו שלוש יריעות, אבל את כולם אפשר יהיה לתקן.

בינתיים הגיעה עוד כבאיות וצוות הנדסה של העירייה שהרחיק את כולם, כי התקרה החלה לקרוס פנימה.

כולם שם נראים שבורים. הם השקיעו הרבה כסף ומאמצים כדי להקים את בית הכנסת הזה. הם הסתובבו שם כלא מאמינים.

שאלתי אם זה בית הכנסת של הרב לאו והם אמרו שבבקרים יש לו 'דף יומי' ושחרית במקום אחר ושאין לו בית כנסת קבוע בשבתות, אלא כל שבת הוא בבית כנסת אחר. רק לפני שבועיים הוא היה שם, ובבית כנסת זה הוא אומר גם את דרשת שבת שובה, כי זהו בית הכנסת הגדול מבחינת המקום. יש לו שם גם שיעור בכל יום רביעי בערב, במסכת סוכה.

כמובן שהערב לא התקיים השיעור, אבל הוא הודיע שמחר בערב, בשעה שמונה, כולם מתאספים לתפילת ערבית ליד בית הכנסת לשמיעת דברי התעוררות על מה שקרה.

למרות השעה המאוחרת - אחרי אחת בלילה - הם עדיין לא הולכים ורואים את האבל על הפנים של כולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד