י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן הרוויח, ישי הפסיד

בבוקר שאחרי נצחונו הדחוק של שרון, מנתח אריה נוב את הצפוי במערכת הפוליטית החרדית

הזרקורים יופנו אליו. יו"ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן
הזרקורים יופנו אליו. יו"ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן

בבוקר שאחרי נצחונו הדחוק של ראש הממשלה שרון, בוחנים במפלגות החרדיות את ההשלכות על המערכת החרדית. המשמעות המעשית היא אחת: הבחירות יתקיימו במועדן, בחודש חשוון תשס"ז והסטטוס-קוו בין הממשלה למפלגות החרדיות ישמר, כאשר החרדים מתחייבים לגבות את שרון בכנסת בהצבעות החשובות ובתמורה ראש הממשלה יבוא לקראתם בתקציב המדינה, שיאושר בעוד פחות משלושה חודשים. אלא שהפעם יבקש ח"כ הרב יעקב ליצמן לזקוף לזכותו הישג בתקציב קצבאות הילדים.

המפסידה הגדולה של הערב היא ללא ספק ש"ס. ח"כ אלי ישי שקיווה לבחירות באמצע החורף, רצה לנצל את פינוי יישובי גוש קטיף כדי לגרוף קולות מהליכוד וממפלגות הלווין הימניות. ישי, שתכנן להניף את הדגל החברתי בבחירות הקרובות, יתקשה לעשות כן בעתיד מאחר והממשלה מתכוונת ללכת על תקציב בחירות בשנה האזרחית הבאה ולהיטיב דווקא עם השכבות החלשות. בחירות שיתקיימו בעוד שנה וחודשיים יעמעמו את 'טראומת גוש קטיף' וישכיחו מהציבור את גזירותיו של נתניהו.

בתקופה הקרובה ש"ס תצטרך, איפוא, לשמור על רלוונטיות ולקבוע סדר יום חדש למפלגה.

ליצמן ורביץ הם המנצחים הגדולים. בשבועיים הקרובים יאשר שרון את מינויו של איתמר בר עזר, מועמדו של רביץ, לתפקיד מנכ"ל משרד הרווחה, ולרביץ תינתן ההזדמנות להוביל מדיניות משלו לאורך זמן.

ליצמן, שחשש כי תקציב המדינה ידחה כבר לאחר הבחירות חוזר למרכז הזירה מיד לאחר ראש השנה. כיו"ר ועדת הכספים, הזרקורים יופנו אליו וכל שרי הממשלה ישחרו לפתחו, עם פתיחת הדיונים על התקציב.

בלשכת ראש הממשלה עקבו בדאגה, במהלך יום שני, אחר המתרחש בבתיהם של הרב עובדיה יוסף והרב יוסף שלום אלישיב. בכירים הקרובים לשרון שוחחו עם ראשי ש"ס ודגל התורה על התרחישים האפשריים, וביקשו שהרבנים לא יתערבו במתרחש בתוך הליכוד ולא יפרסמו הודעה של הרגע האחרון על תמיכה בהקדמת הבחירות.

אנשי שרון שזוכרים עדיין את מעורבותו של הרב עובדיה יוסף במשאל החברים על תוכנית ההתנתקות, קיבלו התחייבות ברורה מח"כ ישי שהרב ישמור על ניטרליות. אותם בכירים רצו ללמוד גם על הלך הרוח בתוך המפלגות, בניסיון להעריך מה יקרה אם נתניהו ינצח ויבקש לגייס 61 חברי כנסת. אך, כאמור, נצחונו של שרון מליל אמש מסיר את האיום מסדר היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד