י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב גולדשמיט גורש ממוסקבה

משטרת ההגירה הרוסית ביטלה את אשרת-הכניסה של רבה של מוסקבה. הרב נאלץ לטוס חזרה לישראל

סגן השר רביץ, המיליארדר גאידמק, והרב פנחס גולדשמיד * צילום: תומר אפלבאום / באובאו
סגן השר רביץ, המיליארדר גאידמק, והרב פנחס גולדשמיד * צילום: תומר אפלבאום / באובאו

הממשל הרוסי מנע את כניסתו של רבה הראשי של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמיט למדינה. בעקבות כך, אולץ הרב לטוס חזרה לישראל. רשויות ההגירה הרוסיים ביטלו את אשרת-הכניסה של הרב למוסקבה, ללא הסבר ברור. לשכתו של הרב סירבה להגיב.

הרב גולדשמיט, בן 41, מחזיק דרכון שוויצרי ומתגורר במוסקבה קרוב ל-15 שנה. הוא הקים מספר מוסדות חינוך, ומכהן כבר יותר מעשור כרב העיר ובית-הכנסת הגדול של מוסקבה.

בתפקידו כיו"ר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה נחשבגולדשמיט, הנמנה על החוג הליטאי, כגורם משפיע ביהדות אירופה. ארגונו של גולדשמיט, קונגרס הקהילות היהודיות ברוסיה, מוצג בתקשורת המקומית כתחרות ישירה לאיגוד הקהילות היהודיות, בראשות יריבו הרב בערל לאזאר, חסיד חב"ד, המכהן כרבה הראשי של רוסיה ומקורב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

פטרונו של הרב גולדשמיט, המיליארדר הישראלי-רוסי ארקדי גאידמק הקים אתמול (שני) "מטה רב-ארגוני לרווחה משלימה מייסודו של ארקדי גאידמק", שאמור להיות קואליציה של ארגונים חברתיים הכוללים את וראייטי, עמותות 'מאיר-פנים' ו'הכוח לתת' של דודי זילברשלג, בית חולים הדסה, ההסתדרות הרפואית ומרכז הסיוע ליהודי אתיופיה.

גאידמק התחייב לתרום כמיליון דולר לפרויקטים של ארגונים אלה בשנה הקרובה, כך עיתון 'הארץ'.

לבקשתו של סגן שר הרווחה ח"כ אברהם רביץ מיהדות התורה, שנכח באירוע ההשקה, התחייב גאידמק לתרום גם 120 אלף דולר למעון לנערות במצוקה שנשרו ממערכת החינוך; לבקשת ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי התחייב לתרום כסף למרפאת שיניים עבור ילדים נזקקים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד