י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כמה קיבל ג'וליאני מוולפסון?

מדוע ישבו בני משפחת וולפסון בשורה הראשונה במסיבת העיתונאים של רודי ג'וליאני, ולמה אחד מהם קרץ

משה וולפסון (משמאל). צילום: אתר 'נס'
משה וולפסון (משמאל). צילום: אתר 'נס'

רונית ורדי מ'גלובס' השתתפה במסיבת העיתונאים של ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני והיא חושפת את הנעשה מאחורי הקלעים:

נכחתי בהרצאתו של רודולף ג'וליאני שהגיע לכנס הלקוחות של חברת נס. להופעה הפומבית קדמה מסיבת-עיתונאים מטופחת שאורגנה על-ידי משרד יחסי-הציבור ארד תקשורת. על הבמה ישבו יו"ר נס אהרון פוגל, המנכ"ל רביב צולר, ומי שהיה ראש העיר ניו-יורק, ג'וליאני.

אבל האנשים המסקרנים באמת בחדר ישבו בשורה הראשונה. שורה של גברים בגילאים שונים, כיפות שחורות על ראשיהם, קומתם בינונית, הליכתם מתונה. מדובר בבני משפחת וולפסון, שרכשה לפני כעשור מספר בתי-תוכנה ישראליים, ומיזגה אותם למה שנודע היום כחברת נס.

קשה לדעת כמה שילמה נס לג'וליאני על ההופעה הזו. הגרסה שרווחה בקרב המשתתפים במסיבת-העיתונאים עמדה על כ-100 אלף דולר. למחרת תפחו ההערכות כבר ל-200 אלף דולר, ואז סיפרו כי הקומיקאי ג'רי סיינפלד ביקש כ-700 אלף דולר בתמורה להופעה מתחרה. אנחנו רשאים להניח כי נאומים פוליטיים מהסוג שג'וליאני נשא מתוקצבים בכ-50 אלף דולר. אלא שמאחורי המספרים הללו קיימת אמת כלכלית מרתקת יותר. חלק ממנה עולה מהסיפור הבא.

במהלך מסיבת-העיתונאים שלפני הנאום התקרב כתב חדשות ערוץ 2 שלמה רז אל המיקרופון כדי להציג שאלה לג'וליאני. כששטף אור זרקורי הטלוויזיה את ג'וליאני, הסתובב אחד מבני משפחת וולפסון לאחור, וקרץ לאיש שישב במקרה לידי. האיש היה לבוש בחליפת-עבודה מהודרת למדי. שיערו עשוי היטב, וברור היה כי אינו ישראלי. הוא קלט את הרמז, ושלף במהירות כפתור שהכין עם הכתובת: "ג'וליאני 2008". הכפתור הועבר במהירות לידיו של שלמה רז, ומשם למרכז התמונה של הפריים-טיים בחדשות ערוץ 2.

אז איך אפשר לחשב את עלות נאומו של ג'וליאני בכנס של חברת נס? האם זה 50 אלף דולר, או בעצם הרבה יותר? האם נאומו של ג'וליאני תוקצב, למשל, גם באמצעות הענקת ייעוץ תקשורת צמוד למתמודד על נשיאות ארצות-הברית?

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד