י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"'עירובין' כבר לא קשה"

לומדי 'הדף היומי' בכינוסים לרגל תחילת 'עירובין'. יצא-לאור ספר תמונות ייחודי שיקל על הלומדים

תמונת תלת מימד מתוך הגמרא  החדשה
תמונת תלת מימד מתוך הגמרא החדשה



רבנים, מגידי שיעורים ואלפי לומדי 'הדף היומי' השתתפו בשבוע שעבר במעמדות שהתקיימו באולמי 'היכלי מלכות' בבני-ברק ו'חפצדי' בירושלים, לרגל תחילת לימוד מסכת עירובין. את האירוע יזם ארגון 'מאורות הדף היומי'.

היה זה לפני שש שנים. הרב חיים דוד קובלסקי מבני-ברק, חש במצוקה ואכזבה שמשתלטת על פני הלומדים בכל פעם שהגיעו למסכתות וסוגיות קשות. ההתלהבות פגה ורבים שרצו להתמיד בלימוד 'הדף היומי', נשרו עקב סוגיות בלתי מבוארות וקשות להבנה. "המטרה היא שכל יהודי יוכל ללמוד דף גמרא מתוך חשק ואהבת התורה", התבטא אז בפני חבריו.

זה מה שהוביל אותו להקמת 'מאורות הדף היומי'. הוא גייס את מיטב בעלי כושר ההבעה בעל-פה, והחל להפיץ את הבשורה: "אין מושג של סוגיה קשה וכל יהודי ויהודי יכול ומסוגל ללמוד דף גמרא".

לאחר שש שנות פעילות רציפה, מקיים הארגון מידי יום כ-490 שיעורים יומיים ב'דף היומי', בבתי כנסת, בתים פרטיים ומקומות עבודה.

מצגת מקצועית

משתמו חגיגות סיום הש"ס בחורף האחרון, החלו ב'מאורות הדף היומי' להתכונן לקראת הגעת הלומדים למסכת 'עירובין'. הם ידעו שהחומר קשה ללימוד, מושגים של תחומין ועירובין הם לא מהמבוארים והידועים, ואז תגיע הנשירה הגדולה של הלומדים לאחר שירגישו חוסר הבנה בחומר הנלמד.

בעוד עם ישראל למד את סוגיית קריאת שמע מתוך מסכת 'ברכות', גייסו ב'מאורות הדף היומי' את מיטב המומחים באיור וציור תלת מימדי, בלווי יעוץ רבנים המתמחים בעניני עירובין, על מנת להכין גמרא מיוחדת, עם ציורים מבוארים וממחישים לכל סוגייה וסוגיה. הספר - 'המאור המבואר' נעשה בצורה כה מקצועית, עד שאחד מגדולי ישראל התבטא, לאחר שראה את המוגמר: "את מסכת עירובין ניתן להוציא מרשימת המסכתות הקשות בש"ס".

הכנסים שהתקיימו בשבוע שעבר היו יריות הפתיחה למספר כינוסים שיערכו ברחבי הארץ, במטרה להביא את הבשורה של הספר החדש ללומדי הדף היומי.

במהלך הכינוסים צפו המשתתפים במצגת מקצועית, בה הוצג כיצד העירוב נעשה בפועל, עבודת ההקמה, הדחפורים, הנזקים שעלולים להתרחש במהלך הזמן וכל שלבי ההידור במצוות העירוב.

קישורים:
'מאורות הדף היומי'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד