ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

היהודי מול ההיספני

ראש העיר היהודי של ניו-יורק השקיע עד כה 50 מיליון דולר במסע הבחירות מול יריבו ההיספני

ראש העיר, מייקל בלומברג. צילום: COL
ראש העיר, מייקל בלומברג. צילום: COL צילום: COL

ראש העיר המכהן של ניו-יורק, מייקל בלומברג, השקיע עד כה במסע הבחירות שלו לכהונה שנייה - 50 מיליון דולר. יריבו הדמוקרטי, ההיספני פרננדו פרר, השקיע לעומתו רק שישה מיליון דולר בקמפיין. כך מדווח עיתון 'הארץ'.

הבחירות יתקיימו בחודש הבא ובלומברג היהודי מבקש להיבחר לתקופת כהונה שנייה כראש העיר של ניו-יורק.

בלומברג, שהונו הפרטי נאמד ב-5 מיליארד דולר, אינו כפוף להגבלות החלות על מועמדים למשרות פוליטיות, החייבים לדווח על מקורות התרומות, מכיוון שהוא מממן את מסע הבחירות שלו מכיסו הפרטי ואינו מגייס כסף מהציבור.

לפי דיווחים שפורסמו בעיתוני ניו-יורק, חלק גדול מסכום העתק שבלומברג השקיע עד כה במסע הבחירות שלו הופנה למימון פרסומות בטלוויזיה.

הדיווחים בעיתונים כללו את הערכה, כי עד ליום הבחירות, באמצע נובמבר, המשאבים הכספיים שבלומברג ישקיע במסע הבחירות שלו צפויים להסתכם ב-100 מיליון דולר - היקף פיננסי חסר תקדים שהושקע אי-פעם על-ידי מועמד מפלגה לכהונה מקומית בארצות-הברית. עלויות מסע הבחירות הראשון של בלומברג, לפני ארבע שנים, הסתכמו בכ-70 מיליון דולר.

בלומברג, שהחל את מסע הבחירות לפני כשנה כששיעורי התמיכה בו היו נמוכים באופן מביך, הצליח בשבועות האחרונים לשפר את מעמדו באופן משמעותי ביותר. מסקרי דעת הקהל שפורסמו בימים האחרונים, עולה כי בשלב זה הצליח ראש העיר היהודי ליצור פער דו-ספרתי לטובתו מול יריבו ההיספני.

יצויין כי פרננדו פרר, המועמד הדמוקרטי, נחשב ידיד לישראל והיהודים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד