ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024

יתד: נלכדה חוליית החמאס שחטפה ורצחה את ששון נוריאל הי"ד

השב"כ: 'החמאס מגלה הרבה פחות ריסון לאחר ההינתקות'* לאחרונה לכד צה"ל והשב"כ שלוש חוליות של החמאס שביצעו שורה של פיגועים בהם נרצחו חמישה ישראלים * החוליה שחטפה את נוריאל תכננה חטיפות נוספות למטרות מיקוח * החמאס במאמץ להעביר את פעילות הטרור מעזה ליו"ש *

יום שלישי ח' תשרי ה'תשסה
יום שלישי ח' תשרי ה'תשסה



גרמניה _ בגרמניה מסתמן כי מנהיגת השמרנים אנגלה מרקל, תתמנה לקאנצלר במקום גרהארד שרדרד, ובתמורה להסכמה למינויה, תקבל המפלגה הסוציאל דמוקרטית שמונה תיקים מרכזיים בממשלה. שרדר עצמו ישרת כנראה כשר חוץ.

שרון: צריך לטפל באלימו כמו בטרור

ועדת השרים למאבק באלימות החליטה אתמול לקבל את הצעתם של שר הפנים והשר לביטחון פנים להקמת יחידות משטרה עירוניות

בהיכל ישיבת פונביז'

הערב עצרת חיזוק והתעוררות ע"י הגאון הגדול ריא"ל שטיינמן שליט"א
עצרת התעוררות מרכזית לקראת יום הכיפורים הבעל"ט, תתקיים הערב בהיכל ישיבת פונביז' בבני ברק, במעמד הגאונים ראשי הישיבה שליט"א ובהשתתפות אלפי בני ישיבות ואברכי כוללים.

מרוץ נגד השעון בחיפוש אחר ניצולים בפקיסטאן

מספר הניספים עשוי לעבור את ה – 40 אלף * 2.5 מיליון יישארו ללא קורת גג *

שיחות ההכנה נכשלו, פגישת שרון אבו מאזן נדחתה

כדי למנוע משבר החליטו הצדדים לחדש את עבודת הוועדות המשותפות
פגישתם של שרון ואבו מאזן שנועדה להיערך היום, נדחתה לסוף החודש. זאת לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות מוקדמות. הפלשתינים שבטלו את הפגישה סירבו להגיע אליה, אלא אם יצאו ממנה עם הישגים ממשיים בשחרור האסירים ובקבלת הערים בגדה לאחריותם הביטחונית. כדי למנוע אווירה של משבר, וכדי לא להרגיז את האמריקאים, לפני נסיעתו של אבו מאזן לוושינגטון, קיבלו הפלשתינים את הצעת ישראל לחדש את פעולת הוועדות המשותפות בתחום הביטחוני, בתחום האסירים המבוקשים והמגורשים ובתחום ועדת ההיגוי.

משלוח של 100 אלף לולבים אמור להגיע היום מרפיח

במעבר הגבול בניצנה אמורות לעבור הבוקר ארבע מכולות ענק, ועליהם כ - 100,000 לולבים מרפיח המצרית. בעל מטעי הלולבים ברפיח, מצרי בשם קישטא, סיפר אמש ל'יתד נאמן' כי החליט למכור את הלולבים לסוחרים בישראל במחירים מוזלים כדי לשבור את המונופול שיצרו כמה יבואנים בכך שלדבריו שילמו שוחד למשרד החקלאות המצרי.

הרה"ח רבי בנימין פוריס זצ"ל

קהל גדול ליווה למנוחות את הרה"ח רבי בנימין מאיר פוריס זצ"ל, יו"ר כולל שומרי החומות ומאישי החסד בירושלים. בן פ"ח שנים היה בפטירתו.

מבריח הטבק ממצרים היה ילד מן 12

.

המשטרה ממליצה להעמיד לדין ארבעה בכירים ברכבת ישראל

בעקבות התאונה הקטלנית סמוך לקיבוץ רבדים בה נהרגו שבעה בני אדם.

הוסרה השגחת 'שארית ישראל' ממפעלו 'שמן'

עקב שיקולים כלכליים ובשל מגמה של חיסכון בהוצאות, החליטה הנהלת 'מפעלי שמן' שלא לעשר את השמן הגולמי המיוצר מפולי סויה המגיעים מחו"ל, אשר כידוע לדעת מרן החזון איש יש לעשרם כאשר נגמרה מלאכתם בארץ. עקב כך, הודיעה מערכת הכשרות 'שארית ישראל' על הסרת הכשרות ממפעלי שמן.

מאורסים:

שלום הורביץ ב"ר דוד ישיבת מרי בני ברק----הלנה גולדברג ב"ר אברהם חיים, אנטוורטפן – בלגיה.

בנימין זאב הקר ב"ר יוסף לייב, ישיבת באר התורה בית וגן, ירושלים----- אסתר פרידמן ב"ר מנחם מנדל, סמינר הרב כהנא בני ברק.

מרדכי בלאק ישיבת תורה אור רמת בית שמש----נחמה שרה שטיין גיטסהד – ירושלים.

ישראל לב בן הרב ר' יצחק גרשון ישיבת תפרח, ירושלים----מרים חיה אלנברג בת הרב ר' יוסף שמואל, חיפה.



כותרות המודיע:

.

הצלחה גדולה לשב"כ בחשיפת 3 חוליות גדולות מהחמאס שרצחו 6 יהודים

נלכדו בכיר בשב"כ אומר ל'המודיע: ישראל חידשה את פעילותה הנרחבת כנגד החמאס, אחרי שהתברר שבניגוד להצהרותיהם על שמירת הרגיעה הם פועלים בשטח כבעבר * העצורים הודו שהתכוונו לפוצץ מסוק ישראלי ולהמשיך בחטיפת יהודים סביב ירושלים ובאזור חברון
השב"כ רשם לעצמו הצלחה גדולה בימים האחרונים, כאשר אנשיו הצליחו לעלות על עקבותיהם של כל חברי 3 חוליות גדולות של רוצחים מאנשי החמאס. בין התר נלכדו גם רוצחיו של היהודי ששון נוריאלי הי"ד, שנחטף ממישור אדומים ונרצח זמן קצר לאחר מכן וההפתעה שציפתה לחוקים הייתה: בראש החוליה שביצעה את הרצח עמד בנו של מפקד משטרת רמאללה, שהוא גם יועצו הבכיר אשל שר הפנים ברשות והממונה על מנגנוני הבטחון הפלשתינים נאסר יוסף. לפחות במקרה אחד ניצל הבן, הרוצח את רכבי אביו לנסיות ממקום למקום.

מסתמן: מנהיגת השמרנים תתמנה לקאנצלר גרמניה

גרמניה _ בגרמניה מסתמן כי מנהיגת השמרנים אנגלה מרקל, תתמנה לקאנצלר במקום גרהארד שרדרד, ובתמורה להסכמה למינויה, תקבל המפלגה הסוציאל דמוקרטית שמונה תיקים מרכזיים בממשלה. שרדר עצמו ישרת כנראה כשר חוץ.

נדחתה פגישת שרון ואבו מאזן

פגישת הפסגה בין ראש הממשלה אריאל שרון וראש הרשות אבו מאזן שאמורה להתקיים היום נדחתה עד לאחר החגים.

הרה"ח רבי בנימין מאיר פוריס זצ"ל

קהל גדול ליוה אתמול למנוחות את הרה"ח מו"ה בנימין מאיר פוריס ז"ל, יו"ר כולל שומרי החומות ומאישי החסד המופלאים בירושלים. בן פ"ח היה בפטירתו.

הרה"ח רק שרגא יהודה ברקוביץ ז"ל

בהלווית רווית יגון וצער, ליווה קהל המונים למנוחות, את הרה"ח ר' שרגא יהודה ברקוביץ ז"ל אשר נסתלק לעולמו לאחר מחלה ויסורים קשים ומרים, אותם קיבל באהבה והוא בן נ"ח שנים.

לאור קריאת גדולי ישראל וכמדי שנה בערב יום הכיפורים:

מחר – יום מגבית 'כופר נפש' עבור ' המרכז הארצי למען טהרת המשפחה'

ילדה כבת 10 נפצעה קשה בתאונת דרכים בירושלים

בתאונת דרכים קשה שאירעה ברחוב תחכמוני בירושלים, נפצעה קשה ילדה כבת 10 ונפצעו שניים נוספים. התאונה אירעה לאחר שרכב עלה על המדרכה ופגע בילדה הולכת רגל.

.

.

תחבורה מב"ב לבית העלמין נחלת יצחק בערב יום כיפור

.

.הרב הראשי לצה"ל הופתע לשמוע מהרמטכ"ל שהקדנציה שלו לא תאורך

מחליפו יבוא ככל הנראה מקרב הרבנים הצבאיים שפרשו בשנים האחרונות משורות ברבנות הצבאית * במהלך הדיון לבחירת רב צבאי שיהיה אחראי על הכשרות בצבא, התנגד ראש אכ"א האלוף א. שטרן, לבחירתו של רב צבאי ותיק, רק בשל הנימוק שבניו של הרב המועמד 'תורתם אומנותם' ודעתו התקבלה.

הציבור נקרא לעמוד על המקח ולא לשלם מחירים מופרזים

משלוח הכולל למעלה מ 100,000 לולבים צפוי להיכנס ממצרים דרך מעבר ניצנה * יבוא הלולבים עשוי להפוך את הקערה על פיה ולבטל את ה'מונופול' השורר בתחום * ובינתיים: הרבנים בקריאה לציבור לעמוד על המיקח, רק כך ניתן להבטיח מחירום זולים בענף

מאורשים:

ישראל פייגא ב"ר אברהם שמואל הי"ו ישיבת שפת אמת ירשלים---לאה לב ב"ר שלמה זלמן הי"ו סמינר גור ב"ב.

יעקב חנניה רייזנר ב"ר מרדכי הי"ו ישיבת דושינסקיא רמת שלמה ירושלים-----נחמה גייטל קאופמן ב"ר יעקב הי"ו סמינר תורני חסידי ב"ב

משה הופרט ב"ר שלמה הי"ו ישיבת חיי משה ירושלים---- מלכה קלגסבלד ב"ר דניאל הי"ו אנטוורפן.

משה נפתלי הברפלד ב"ר פנחס יוחנן הי"ו ישיבת בעלזא ב"ב, בני ברק----חיה גולדא וויצא ארנפלד ב"ר אהרן הי"ו בית מלכא ירושלים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד