ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"אם נציל נפש אחת - דיינו"

כך אומרים משפחות נפגעי תאונת הרכבת ברבדים, על ההמלצה להעמיד לדין מנהלים ברכבת ובחברת המשאיות

הרב יוסף דרמר זצ"ל
הרב יוסף דרמר זצ"ל

"לי זה כבר לא יעזור. אני צריך לטפל בילדה, לא עובד, וקשה לי מאוד", כך אמר ר' יעקב אקמייב מקריית גת, שנותר לגדל לבדו את בתו התינוקת בת השנה, לכתבת אתר YNET לאחר ששמע אתמול על ההמלצה להעמיד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות ארבעה בכירים ברכבת ישראל ואת בעלי חברת המשאיות.

רעייתו של יעקב, אולגה בת ה-20, נהרגה בתאונה יחד עם שישה בני אדם נוספים.

"עד היום לא קיבלנו שום פיצוי על מה שקרה שם. אני לא יודע מה חקרו ומה מצאו, אבל המשפחה שלי נהרסה", אומר יעקב.

בנו של הרב יוסף דרמר מבני-ברק, שנספה אף הוא בתאונת הרכבת, אמר ל-YNET: "ברוך השם שהתחילו להבין איזה אסון היה שם ואיזה מחדלים הביאו לאסון, עד לפני חודשיים, הכוון של הרכבת עבד עד 15:00 אחר הצהריים. מה? אין חיים אחר הצהריים על פי רכבת ישראל? התרענו על כך ואני מקווה שבעקבות החקירה הרצינית שניהלה המשטרה, תתחיל הרכבת לקחת אחריות על ביטחון נוסעיה".

רעייתו של הרב יוסף דרמר שנהרג בתאונה נותרה לבד בבית אחרי מות בעלה, ובקושי מתקיימת מקצבת ביטוח לאומי. "אמי לא קיבלה עדיין שום פיצוי משום גורם על מה שקרה", אומר הבן. "והיא חיה היום כמעט בחרפת רעב, שלא לדבר על הבדידות והצער הרב שהם מנת חלקה וחלקנו. כל נסיעה ברכבת ישראל היא פחד של ממש. אני מאשים גם את המשאיות שנהגיהן נוהגים בפראות, לא ישנים מספיק ומזייפים שעות עבודה. לנו זה כבר לא יעזור, אבל אם נציל נפש אחת בעקבות ההעמדה לדין, אז דיינו".

הרב יוסף דרמר הוא בנו של רב העיר האשכנזי הראשון בקרית-גת, הרב שלום דרמר, שנפטר לפני תשע שנים. הרב יוסף דרמר נהג להגיע לקרית גת מספר פעמים בשבוע, באמצעות הרכבת, כדי לנהל את בית הכנסת והכולל שייסד אביו בעיר.

בני משפחת דרמר מתכוונים ללוות את ההליך המשפטי כשיתחיל. "אנחנו לא יודעים מי אחראי יותר ומי אשם יותר ומקווים שטחנות הצדק יוציאו את האמת והאחראים ישאו בעונש הולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד