י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כבר לא צריך להחביא את הלולב

משרד החקלאות האמריקני מסכים: יותר לא נחרים לחרדים את ארבעת המינים בגבול הקנדי

מעבר הגבול בין ארה"ב לקנדה לפנות הבוקר
מעבר הגבול בין ארה"ב לקנדה לפנות הבוקר

משרד החקלאות האמריקני אישר לבעלי לולבים ואתרוגים לעבור את הגבול מקנדה לארצות-הברית, בתנאי שיעברו בדיקה של מפקחים. ההסכם הגיע לאחר פגישה שהתקיימה בוושינגטון בין הרב שאול עמנואל, מנהל ועד העיר-בית-הדין במונטריאול, ובכירים במשרד החקלאות האמריקני.

הבעיה הוחרפה בשנים האחרונות, כאשר אנשי משטרת הגבולות ופקידים אחרים החרימו את ארבעת המינים של שומרי מצוות שנסעו לניו-יורק לפני חג הסוכות ובאמצע חול המועד.

בעקבות הפגישה שלחו אנשי משרד החקלאות מזכר למעברי הגבול בסמיכות לקהילות יהודיות, והודיעו כי ניתן להכניס לארצות-הברית לולבים מישראל, ספרד וקליפורניה לאחר בדיקה של מפקחים מיוחדים, שישהו באזורי הגבול לאורך ימי החג. משרד החקלאות הבטיח מצידו להחזיר את ארבעת המינים לאחר בדיקה מדוקדקת, והוסיפו כי הם יתייחסו ל"פירות האתרוג" במשנה זהירות.

נוסעים שנסעו מקנדה לארצות-הברית נאלצו עד היום להחביא את ארבעת המינים בפינות סמויות כדי להימנע מהחרמת ארבעת המינים. בהודעה שפירסם לקהילה היהודית, ביקש הרב עמנואל מהציבור שלא להמשיך להסתיר את ארבעת המינים, אלא לדווח עליהם לשוטרי הגבולות.

ועד העיר הודיע כי הפקיד יהיה זמין עד לשעה שלוש לפנות בוקר, זאת כדי לאפשר לנוסעי שירות האוטובוס החרדי 'היימונס' מניו-יורק למונטריאול לעבור את הבדיקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד