י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שיהיו כל חלומותי לטובה

חבר פרלמנט רומני נחקר על הלבנת שני מיליארד דולר, אך יש לו הסבר: הכסף בזכות הרבי מליובאוויטש

נתי מאיר. חולם חלומות. צילום: אתר MSN
נתי מאיר. חולם חלומות. צילום: אתר MSN



רשויות מס הכנסה ברומניה פתחו בחקירה נגד חבר הפרלמנט ואיש העסקים, נתי מאיר, בחשד להלבנת כספים בסך 2 מיליארד דולר. מאיר, המחזיק באזרחות כפולה, ישראלית ורומנית, טען בראיונות לכלי תקשורת ברומניה, כי אזרח ניגרי הוריש לו את סכום הכסף העצום. נציגו של מאיר בישראל מסר, כי מרשו נפל קורבן לנוכלים ניגרים שהעבירו לחשבונו 86 מיליון דולר. לדבריו, הדיווחים על 2 מיליארד דולר מצוצים מן האצבע. את הסיפור מביא אתר MSN ישראל.

כלי התקשורת ברומניה מדווחים בהרחבה רבה על הפרשה החדשה הקשורה בשמו של מאיר. כשנשאל בריאיון לטלוויזיה הרומנית במוצאי יום כיפור על מקורות עושרו הכלכלי, ענה מאיר כי בכל שבוע הוא שולח פקס לרבי מליובאוויטש זצ"ל, ובלילה הרבי נגלה לו בחלומותיו וזאת הסיבה למזלו הטוב.

נציגו של נתי מאיר בישראל, עו"ד איתן לפידות, מסר בתגובה לחדשות MSN, כי "מרשי נפל קורבן לרשת רמאים ונוכלים ניגרים שעיסוקם בזיוף מסמכים. ברגע שנודע לו על ההעברה הבנקאית לחשבונו, היה זה הוא שדיווח לפרלמנט הרומני על שינוי בהונו האישי. הסכום שמדובר עליו הוא 86 מיליון דולר, והדיבור על 2 מיליארד דולר הוא בדיחה מצוצה מן האצבע. לא היה ולא נברא. בכל עת רלבנטית היו מקורות הכסף מזוהים וקונקרטיים, אלא שבדיעבד התגלו כמזויפים".

לגבי דבריו של מאיר אודות הרבי מליובאוויטש, מסר עו"ד לפידות: "אין לי כל ידיעה בנושא".

סולק מ'רומניה הגדולה'


נתי מאיר גדל והתחנך בעפולה. במשך השנים הסתבך בישראל בשורה של עסקות ונחשד בעבירות זיוף והונאה. הוא היגר לרומניה, שם עסק ביצוא לישראל של עובדים זרים ובפרויקטים משותפים עם אנשי עסקים ישראלים.

לפני כשנה נבחר מאיר לפרלמנט הרומני מטעמה של המפלגה הלאומנית-פשיסטית, "רומניה הגדולה" (PRM). מנהיג המפלגה, קורנליו ואדים טודור, הציע לו להתמודד ברשימתו לאחר הכרות חמה ביניהם של ארבע שנים.

בין שלל פעילויותיו העסקיות והפוליטיות, חיבר מאיר בשנה שעברה בין ואדים טודור לאייל ארד, יועצו הקרוב של ראש הממשלה אריאל שרון. למרות מחאות משרד החוץ ו'יד ושם', הסכים ארד לשמש כיועצו של טודור במהלך קמפיין הבחירות. לפני חודשים אחדים סולק מאיר ממפלגת "רומניה הגדולה". טודור טען כי "מאיר קיבל שוחד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד