י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"מביך להישאר בלי לולב"

תייר חרדי מבריטניה: "לא אשוב לישראל בסוכות". מה קורה כשמשרד החקלאות מחרים לולבים בנתב"ג

שוק ארבעת המינים. אין כניסה ללולבים זרים. צילום: עזרא לנדאו
שוק ארבעת המינים. אין כניסה ללולבים זרים. צילום: עזרא לנדאו

תייר חרדי מבריטניה אמר אתמול כי לא ישוב לישראל בסוכות, לאחר שהלולב שהביא עמו הוחרם ביום חמישי שעבר על-ידי עובדי משרד החקלאות. העובדים החרימו את הלולב של התייר, לסלי ולפסון, בנמל התעופה בן גוריון. לדברי ולפסון, הוא ראה בנמל התעופה תייר נוסף, אמריקני, שגם לולבו הוחרם. עיתון 'הארץ' מביא את הסיפור.

"כשלוקחים ממך את הלולב בישראל, יותר מבכל מדינה אחרת, זה מעשה שיגעון. זה לא ייאמן", אמר ולפסון, תושב צפון לונדון. "אני מבין מדוע יש לכם חוקים וכללים, אבל אפשר היה להניח שיינתן לי היתר מיוחד או שיציעו לי תחליף. באופן בסיסי, הם לא סיפקו את הצרכים של יהודי חרדי שהגיע לארץ בימי חול המועד סוכות".

ולפסון, שבילה שבוע בתל-אביב, אמר שעשה מאמצים גדולים להשיג לולב אחר, אך לבסוף הבין מדובר במשימה בלתי אפשרית באמצע חול המועד. כתוצאה מכך, נאלץ ולפסון ללוות לולב בתפילות הבוקר. "מביך להישאר בלי לולב. זה דיכא אותי כל השבוע", אמר.

רונן משה, יועץ התקשורת של שר החקלאות, ישראל כץ, אמר ל'הארץ' כי לא היה מודע לתופעה ולא הוצעו פתרונות לאפשרות של החרמת לולב, כמו החלפתו באחר. "מדיניות המשרד היא לפקח על כל היצורים החיים והצמחים שנכנסים לישראל, במטרה להגן על בריאות הציבור ועל החקלאות הישראלית", אמר משה. "לולבים, באופן מיוחד, עלולים לשאת מחלות שיכולות לסכן את כל עצי התמר בישראל, כמו גם צמחים אחרים. זו הדאגה המיידית שלנו, אפילו אם היא גרמה לאי נעימות לאותו אדם. המשרד לא מטריד בני אדם כשזה לא הכרחי. נבחן את האפשרות לספק תחליף בשנים הבאות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד