י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשוד בעושק חולת סרטן

שאול יודקביץ' ממרכז הקבלה בתל-אביב נעצר בחשד לעושק חולת סרטן ובעלה שביקשו סיוע רוחני

המים ה'קדושים' שנתפסו במרכז הקבלה בתל-אביב. צילום: משטרת מחוז תל אביב
המים ה'קדושים' שנתפסו במרכז הקבלה בתל-אביב. צילום: משטרת מחוז תל אביב

שאול יודקביץ', ממנהלי מרכז הקבלה בישראל, נעצר הבוקר על-ידי חוקרי משטרת תל-אביב בחשד לעבירות של מרמה, קבלת דבר במרמה ועושק.

במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב התקבלה לאחרונה תלונתם של בני זוג מתל-אביב, שיצרו בעבר קשר עם מרכז הקבלה, לאחר שהאישה לקתה בסרטן. השניים ביקשו לקבל במרכז סיוע רוחני וריפוי למחלתה. בתלונתם במשטרה סיפר בן הזוג, כי ראשי המרכז ביקשו ממנו בתמורה לתת "תרומה כואבת" בסך 36 אלף דולר. לאחר מכן הומלץ לאישה לרכוש במקום "מים קדושים" במחיר 26 שקלים לבקבוק, שהיו אמורים להקל על מצבה.

משהידרדר מצבה, פנתה האישה שוב בבקשת סיוע למרכז, ושוב התבקש הזוג לתת תרומה למרכז - הפעם בסך של כ-25 אלף דולר. מאוחר יותר, כשנותרו בחוסר כל, נאמר לבעל שיעזוב את עבודתו ויתמסר למרכז ואז יקבלו עזרה.. באחרונה נפטרה האישה, ובן זוגה החליט להגיש תלונה במשטרה על ניצול ועושק.

הבוקר הגיעו החוקרים למרכז הקבלה הסמוך לכיכר דיזינגוף בתל-אביב, ועצרו את יודקביץ'. אחר-הצהריים הוא הובא בפני שופט. אשתו, אסנת יודקביץ', אף היא מנהלת במרכז הקבלה, צפויה להיחקר אף היא.

במהלך דיון בבית המשפט, פסק השופט לשחררו למעצר בית של חמישה ימים. עם זאת נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה והורה להשאירו בתא מעצר עד מחר בבוקר, משום שהמשטרה מבקשת לערער על החלטת השחרור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד