י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המגילה הגנוזה וחקירת המשטרה

קלף של ספר ויקרא מימי מרד בר כוכבא שרכש פרופסור מ'בר אילן' הוביל אותו לחקירת המשטרה

מיליון דולר. צילום אילוסטרציה
מיליון דולר. צילום אילוסטרציה

חוקרים במרחב ציון במשטרת ירושלים מנהלים מזה כמה שבועות חקירה, שמטרתה לגלות כיצד ועל ידי מי, התגלתה גלופה של מגילת ספר ויקרא מימי מרד בר כוכבא ואשר שוויה הוא מיליון דולר. מדובר בקלף ובו 36 שורות מפרשה בויקרא. כך מדווח אתר '02NET'.

לפי החשד, המגילה נחשפה על-ידי שודדי עתיקות שפעלו במדבר יהודה, ולבסוף נמכרה על-ידי בדואים לארכיאולוג פרופ‘ חנן אשל, תושב ירושלים, חוקר בכיר במחלקה ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן.

המשטרה החלה לחקור את הפרשה, כאשר רשות העתיקות שהנהלתה יושבת במוזיאון רוקפלר סמוך לשער שכם בעיר העתיקה, הגישה תלונה בחשד לסחר לא חוקי במגילה החדשה שהופיעה.

חקירת המשטרה הובילה למעצרם של שלושה בדואים, בני משפחה אחת ותושבי השטחים, שמכרו את המגילה בסכום של 3,000 דולרים בלבד. השלושה עדיין במעצר, בהוראת בית משפט צבאי בשטחים. אחד מהשלושה סיפר, לפי דיווח המשטרה, כי מכר את המגילות לחנן אשל, מרצה בכיר באוניברסיטת בר אילן ולעוזרו, שהתעניינו במגילה.

אשל זומן לחקירה בעיר ואמר - לפי גרסת המשטרה, כי אדם שלישי מימן את רכישת המגילה. המשטרה עצרה לחקירה גם את האדם השלישי.

אשל אמר, לפי הודעת משטרת מחוז ירושלים, כי לא דיווח לרשות העתיקות על הימצאות וקניית המגילה, כי חשש שבדיקת המגילה תארך זמן רב, תוביל לכך שרשות העתיקות תנכס לעצמה את הקרדיט לגבי הממצא החשוב והוסיף, כי לא ידע כלל כי קיים חוק שמחייב לדווח לרשות העתיקות על מציאת חפץ עתיק.

רב פקד אלי כהן ממשטרת ירושלים, אמר כי החוק מחייב דיווח תוך 15 יום וכי אי אפשר להניח שהפרופסור לא ידע על החוק, מה עוד שידע מה גודל הממצא.

בסיום חקירתו, שוחרר אשל בתנאים מגבילים.

יצויין כי אשל לא הובא בפני שופט ולא הואשם בדבר בשלב זה, ומלבד חקירת הפרשה על ידי המשטרה, לא הוגש נגדו אישום כלשהו.

המשטרה הודיעה כי זימנה גם בכירים נוספים באוניברסיטת בר אילן לתשאול באותה פרשה.

כעת, חוקרת המשטרה בכמה מישורים.

קישורים:
עוד על הפרשה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד