ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שיפוצים בקבר רחל

כך סוכם בסיור משותף של הרב שמואל רבינוביץ, ואלוף פיקוד מרכז. בקרוב: גישה ללא רכבים ממוגני ירי

רב הכותל והמקומות הקדושים בסיור עם אלוף פיקוד מרכז
רב הכותל והמקומות הקדושים בסיור עם אלוף פיקוד מרכז

שיפורים ותיקונים יבוצעו בחודשים הקרובים באתר קבר רחל. כך סוכם בסיור משותף של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, ואלוף פיקוד המרכז, אלוף יאיר נווה.

הסיור באתר התקיים לקראת השלמת גדר ההפרדה, ויום ההילולא של רחל אמנו ע"ה בי"א חשוון. בסיור השתתף מח"ט עציון, אל"מ ניצן אלון ומפקד האזור, ובמהלכו שוחחו עם החיילים. האלוף העניק באותה הזדמנות לכל חייל ספר תהילים

הרב רבינוביץ העלה בפני האלוף נווה את בעיות הצניעות באתר, כמו כניסה משותפת לגברים ונשים וחדרי שירותים קטנים אשר הכניסה אליהם משותפת, וביקש לבצע תיקונים באתר לשמירת קדושתו.

האלוף בחן את הבקשות, אך נטען על ידי המפקדים כי בשלב הנוכחי לא ניתן לבצע שינויים מרחיקי לכת. רק עם השלמת גדר הפרדה ניתן יהיה לבצע בניה של חדר שירותים ממוגן בצד האתר ובכך ייהפך חדר השירותים הנוכחי, העובר כיום שיפוץ, לנשים בלבד. כמו כן תתאפשר פתיחת כניסה נוספת אשר תיתן מענה לכניסה נפרדת לגברים ונשים.

מפקדי הצבא הציגו בפני האלוף נווה והרב רבינוביץ את אמצעי הביטחון הננקטים באתר והמדיניות של צה"ל, לאפשר תפילה רצופה במקום, תוך בטחון המתפללים. לדברי נווה, עם השלמת גדר ההפרדה תתאפשר כניסה חופשית לאתר ללא צורך ברכבים ממוגני ירי.

הרב רבינוביץ העלה בפני האלוף את הקשיים שיש להמוני בית ישראל הבאים לפקוד את קברה של רחל אמנו ביום פטירתה. שכן, בגלל מגבלות של קיבולת האתר ממתינים זמן רב לכניסה. לאחר בחינת הנושא השיב האלוף כי בשנה זו צה"ל יערך לאפשר שהיה של כ-3000 איש ברחבה שליד האתר, בנוסף לקהל שישהה במקביל בתוך מתחם הקבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד