י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ירושלים הבנויה

ארווין מוסקוביץ' עומד להקים שכונה עם 90 דירות בשייח ג'ראח. עשויה ליצור רצף יהודי עד הר הצופים

שייח ג'ראח. צילום: דב האזרחי
שייח ג'ראח. צילום: דב האזרחי

איש העסקים ארווין מוסקוביץ' עומד מאחורי תוכנית להקמת שכונה יהודית חדשה בת 90 יחידות דיור במתחם שכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. כך מדווח היום עיתון 'הארץ'. השכונה ממוקמת על הגבעה הסמוכה למטה המשטרה הארצי ולמלון היאט בירושלים (מאחורי כביש מס' 1) ועשויה ליצור רצף יהודי ממזרח העיר ועד להר הצופים. השבוע הוגשה לעיריית ירושלים בקשה לאפשר את הקמת המתחם. עו"ד איתן גבע, המייצג את מוסקוביץ', אישר אתמול כי המלון מצוי בבעלותו של איש העסקים.

השכונה עתידה לקום במתחם מלון שפרד, אותו רכש מוסקוביץ' כבר בשנת 1985 מידי האפוטרופוס הכללי, באזור הידוע בכינוי 'כרם אל מופתי'. עד לשנים האחרונות הושכר המבנה למשמר הגבול ושימש כבסיס.

באותו הרחוב נמצאים גם מתחם שמעון הצדיק, שבו גרות כשש-שבע משפחות יהודיות ויש ישיבה של כ-50 תלמידים. לדברי העובדים במקום, מוסקוביץ' נוהג להגיע פעם בשנה למתחם, הכולל גם חורשה צמודה, שגודלו כתשעה דונם.

על פי הבקשה שהוגשה, במתחם מתוכננות לקום 90 יחידות דיור בשישה בניינים בני שמונה קומות כל אחד. היזמים מתכוונים להקים גם בית כנסת וגן ילדים. השכונה צפויה לכלול עשרת אלפים מטרים של שטח בנוי.

ועדת התכנון והבנייה העירונית עדיין לא הספיקה לדון בבקשתה של העמותה. ואולם, ועדת השימור של עיריית ירושלים החליטה להיעתר השבוע לבקשתה של העמותה ולאפשר לה להרוס את מבנה מלון שפרד, לאחר שהוחלט כי אין מקום לשמרו בהיעדר ערך ארכיטקטוני למבנה.

על פי ההערכה, לשם הקמת השכונה יהרסו מתכנניה רק חלק ממבנה המלון שנבנה כתוספת בתקופת הירדנים. קטע ישן יותר של המבנה משנת 45' - ישומר. גורמים המעורים בבנייה היהודית במזרח ירושלים טענו אתמול, כי מעבר לכביש מצויה קרקע נוספת בבעלות יהודית ששטחה 15 דונם.

מוסקוביץ' עומד מאחורי בניית השכונה החדשה בתוך העיר העתיקה ליד שער הפרחים. הוא אף רכש שטח באבו דיס ומבקש להקים גם בו שכונה יהודית בשם 'קדמת ציון'. ככל הנראה, הוא הגורם העומד מאחורי רכישת שני המלונות מידי הכנסייה היוונית-אורתודוכסית בשער יפו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד