י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשיש חברים, משלמים

צוריאל קריספל, ראש המועצה המקומית אלעד לשעבר, ישלם למועצה חצי מיליון ש"ח, בגלל העסקת מקורבו

מקורב, יחזקאל (חזי) חנונו. צילום: י. בלינקו - COL
מקורב, יחזקאל (חזי) חנונו. צילום: י. בלינקו - COL

שר הפנים, אופיר פז-פינס, הודיע על חיוב אישי הגבוה ביותר בתולדות משרדו לראש רשות לשעבר, שהעסיק שלא כחוק עובד ללא מכרז. צוריאל קריספל, ראש המועצה המקומית אלעד לשעבר, חויב להחזיר למועצה 496 אלף שקלים. זאת, לפי דיווח ב'הארץ'. פינס קיבל בכך את המלצות הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים.

קריספל חויב בסכום עתק זה על שהעסיק שלא כדין, לדברי הוועדה לחיוב אישי, את מקורבו, יחזקאל חנונו, "החל מינואר 2000 בתפקידים שונים במועצה". לדברי הוועדה, "תחילה שימש חנונו כעוזר ראש המועצה ומנהל מחלקת הדת, והחל מיולי 2002 מנהל מחלקת החינוך".

במשרד הפנים מצאו, כי "בתפקידיו השונים הועסק חנונו כקבלן פרטי, בשכר השווה ל-65% משכר הבכירים".

לפי החלטת הוועדה, שבימים הקרובים יחל לעמוד בראשה השופט בדימוס ורדי זיילר, על ראש המועצה לשעבר קריספל להשיב לקופת הרשות את מחצית סכום ההוצאה בגין העסקת חנונו, החל ממועד פרסום הנוהל לחיוב אישי בידי משרד הפנים, באוקטובר 2001 ועד לסיום העסקת חנונו - נובמבר 2004.

קריספל, לפי החלטת הוועדה ישיב לקופת הרשות 90% מהסכום שעלתה לקופת אלעד העסקת מקורבו - 496 אלף שקל. גזבר המועצה לשעבר, אמנון מקסימוס, יישא בהחזר של 55,156 שקלים מעלות שכר זו.

בהחלטת הוועדה על החיוב בסכום חסר התקדים צוין, כי זו "רואה בחומרה את התעלמותו הבוטה של ראש המועצה מכל ההוראות שקיבל מאת הגורמים המוסמכים, לפיהם ניתן להעסיק מנהל מחלקה רק בדרך חוקית, במכרז, ולקבוע את שכרו באישור שר הפנים, בדרך הקבועה בחוק. ראש המועצה שהעדיף להעסיק אדם לפי בחירותו האישית (...) לא פעל באחריות כלפי הציבור שנבחר לשרתו".

נקבע כי קריספל יחזיר את הסכום שחויב בו בהסדר תשלומים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד