י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הם פוגעים גם ביהודים

שני בתי כנסת נפגעו במהלך ההתפרעויות של המוסלמים בצרפת. הוצתו רכבים של משפחות חרדיות

שוטר צרפתי מול מכונית שעולה באש, בדרום פריז. צילום: אי. פי.
שוטר צרפתי מול מכונית שעולה באש, בדרום פריז. צילום: אי. פי.

חרף הבטחותיו של הנשיא ז'אק שיראק להשיב את הסדר על כנו בצרפת, האינתיפדה בה פתחו המהגרים המוסלמים נמשכה זה הלילה ה-12 ברציפות, כשמעשי האלימות עולים בדרגה.

בעוד שבלילות קודמים נרשמו מספר אירועי ירי בודדים, הרי שאמש (יום ב') נורו יריות מכוונות לעבר שוטרים שניסו לשמור על הסדר במוקדי הפורענות בפרברי פריז. כמה עשרות שוטרים נפצעו, מהם שניים קשה. כ-400 איש נעצרו ו-1400 מכוניות הוצתו במהלך ההתפרעויות.

מלבד ההתקפות על בתי עסק, בתי-ספר ומבני ציבור, דווח גם על שני בתי-כנסת שנפגעו בגל ההתפרעויות. היום (ב') נפגע בית-כנסת מבקבוק מולוטוב שנזרק לחצר בית הכנסת. ביום שישי התפוצץ מטען מאולתר סמוך מאוד לבית-כנסת אחר בפריז.

כתב אתר COL בצרפת דיווח, כי בפירפייט, פרבר ליד פאריז, בו מתגוררות מספר משפחות של חסידי חב"ד, הוצתו רכביהם של שתי משפחות. הרכבים חנו בלילה ליד הבתים, ובבוקר נדהמו בעליהם לגלות כי הרכבבים נשרפו.

בשעות הערב דווח, כי ראש מועצת ראנסי, פרבר נוסף ליד פריז, הטיל עוצר על העיר. בראנסי קיימת קהילה וותיקה ויש בה מוסדות חרדיים, המופעלים על-ידי הרבנים למשפחת טולידנו.

סוכנות הידיעות AP דווחה, כי עוצר הוטל על מספר איזורים נוספםים בצרפת, תחת חוקי החירום, וככי 9500 שוטרים התפרסו במוקדי החיכוך כדי למנוע מהומות.

גורמי ממשל בצרפת אמרו, כי העוצר הוטל באמצעות חוקים לשעת חירום ובנוסף גוייסו כוחות נוספים של משטרה כדי לעצור את ההתפרעויות אשר התפשטו ל-300 ערים ועיירות בכל רחבי המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד