י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תורמים רצויים?

ב'מעייני הישועה' התקיים טקס הוקרה לנציגי תורמים. אלא שאז התברר, למרבה המבוכה, שהם רפורמים

נציגי התורמים חוגגים בטקס
נציגי התורמים חוגגים בטקס

במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני-ברק התקיים בשבוע שעבר טקס הוקרה לנציגי תורמים מחו"ל, שתרמו מערכת ממוחשבת המאפשרת שליטה ובקרה על מנותחים המאושפזים לאחר ניתוח בחדר התאוששות. את התרומה ביקשה הקבוצה להעביר לזכרו של העיתונאי דניאל פרל הי"ד, שנרצח לפני קרוב לארבע שנים בשל מוצאו היהודי.

אלא שבמהלך הטקס, כשנציגי התורמים נשאו דברים, התברר לנוכחים דוברי האנגלית, כי הם משתייכים לתנועה הרפורמית וכי חלק מהקבוצה או כולה הינם רפורמים.

כידוע, בית החולים 'מעייני הישועה', מתנהל בפיקוח רבני, ואלה הורו בעבר להנהלת בית החולים שלא לגייס תרומות מנוצרים. בהנהלת בית החולים מנסים להסתיר את השתייכותם הבעייתית של התורמים ואת ההכרה שהעניק להם בית החולים החרדי.

פנינו אל משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', המייחצן את בית החולים, כדי לקבל את תגובתם, אולם עד לרגע זה לא קיבלנו כל תשובה.

הכל החל כאשר במרכז הרפואי 'מעייני הישועה', התקבלה פניה מארצות הברית שבישרה להם על קבוצת חברים שהתארגנה לתרום את המערכת היקרה. לדברי נציגי הקבוצה, הם בחרו להנציח את דניאל פרל דווקא במרכז הרפואי 'מעייני הישועה', בשל היותו אמון על קדושת חיי אדם.

במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' אומרים, כי המערכת שנתרמה משדרגת באופן משמעותי את איכות השירות הרפואי שיינתן למטופלים שינותחו במרכז. עלותה של מערכת שליטה ובקרה כעין זו עומדת על סכום של 250,000 דולרים ובמרכז הרפואי הושלמו ההכנות לקליטתה.

כזכור, בינואר 2002 נחטף פרל על-ידי טרוריסטים פקיסטנים שטענו כי הוא מרגל. הם הציבו לארצות-הברית סידרת דרישות מופרכות, וכשהאמריקנים הודיעו כי אינם מתכוונים למלאות אחר דרישותיהם של הטרוריסטים, רצחו את פרל באכזריות.

במהלך טקס ההוקרה לחלק מקבוצת התורמים, אמר אביו של דניאל פרל הי"ד, פרופ' יהודה פרל, בהתרגשות:" זהו יום מיוחד עבור המשפחה, זו המתנה הגדולה ביותר שדניאל יכול היה לקבל, מילותיו האחרונות של דניאל היו – אבי יהודי, אמי יהודיה ואני יהודי, תחושתי היא שזאת הייתה הדרך שלו לומר 'לא תנצחו אותנו', אתם הורגים אחד אך אנחנו עם שלם עם מסורת ארוכה".

הוא גם סיפר כי אביו, סבו של דניאל, היה מוותיקי בני-ברק ורחוב פרל בעיר קרוי על-שמו.

מהמרכז הרפואי יצאו התורמים לדינר במלון 'נובוטל' בירושלים בהשתתפות נציגי הנהלת 'מעייני הישועה'. את המעמד כיבד בנוכחותו ח"כ פרופ' אריה אלדד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד