י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"חתימתי זויפה"

מסמך שהמליץ להעמיד לדין את רבני 'פיקוח נפש' מעורר סערה. הרב ישראל גליס, החתום עליו: "לא חתמתי"

"לא חתמתי". הרב ישראל גליס
"לא חתמתי". הרב ישראל גליס

יום לאחר שמסמך שהמליץ לפני 10 שנים להעמיד לדין את רבני 'פיקוח נפש' נחשף ועורר סערה גדולה בציבור החרדי, מטיל הרב ישראל גליס, בשיחה עם אתר 'שטורעם' פצצה: "חתימתי זויפה. לא חתמתי על המסמך הזה".

היה זה לפני כ-10 שנים. כשר לענייני דת כיהן הפרופ' שמעון שיטרית. בימים ההם החלה להתגבש עמותת הרבנים 'פיקוח נפש' בראשות הרב יוסף שמואל גערליצקי. עמותת הרבנים רשמה לעצמה הישג כאשר למעלה ממאה רבנים הצטרפו לפסק הלכה הקובע כי מסירת שטחי ארץ ישראל תביא את העם היושב בציון לסיטואציה של פקוח נפש ושפיכות דמים.

בעקבות פסק ההלכה של עמותת 'פיקוח נפש', הקים השר שיטרית 'צוות בדיקה' של שלושה אנשים – ביניהם העתונאי החרדי הרב ישראל גליס, כדי לבדוק את האופי החוקי של פעילותם של רבני 'פיקוח נפש'.

הוועדה הנפיקה מסמך שקבע כי פסק ההלכה של רבני 'פיקוח נפש' עומד בסתירה ל"אופיה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל" ואף המליצה לפרופ' שיטרית לשקול כנגד הרבנים "צעדים משמעתיים".

המסמך נחשף בימים אלה, במסגרת עתירתה של התנועה הרפורמית לבג"צ, כנגד מספר רבנים אשר פרסמו את דעתם ההלכתית בקשר למסירת שטחים וגירוש יהודים. לעתירה צורף מסמך זה, והיא מנופפת בו כהוכחה לדבריה.

בתגובה לפירסום זה, אמר הרב גליס ל'שטוערם': "האמת שהייתי יועץ של השר שיטרית, אבל לא חתמתי אף פעם על מסמך כזה. זו הייתה הוראה מפורשת של מבקר המדינה שהורה לי לא לחתום על שום מסמך רשמי של המדינה, כיוון ששימשתי כיועץ חיצוני לשר, ומעולם לא חתמתי על מסמך כזה.

"הייתי אמנם חבר בוועדה, ואני זוכר שאף אמרתי לוועדה שאין להם כל הבנה מה ההבדל בין הצהרה לבין פסק הלכה, מכאן להרחיק לכת ולהוציא מסמך שכזה? בוודאי שלא עשיתי זאת, אני מופתע לראות שחתימתי מופיעה שם".

*מה שאתה אומר למעשה הוא שהמסמך מזויף? שהרפורמים הגישו לבית המשפט מסמך מזויף?

"אני אומר לך במפורש: מישהו זיף את החתימה שלי, אני לא חותם בצורה כזו, אם אדרש לשאלה הזו, ואם בית המשפט יגיע אלי לשאול אותי אני אומר את כל האמת, שלא חתמתי על המסמך הזה".

קישורים:
הכתבה המלאה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד